#95 "Picasso z aparetem na zębach"- "Szkoła przetrwania" ♥

Hej mój drogi czytelniku!
Dziś mam dla Was recenzję książki, z którą spędziła kilka dobrych dni, uśmiałam się i poprawiła mi humor, ale dlaczego, tego dowiecie się z recenzji :)

Autorzy:
Tłumaczenie: Zuzanna Byczek
Wydawnictwo: Jaguar
Data premiery: 11 maja 2016
Ilość stron: 274
Gatunek: literatura młodzieżowa
Moja ocena: 8/10
Opis: 
Lele Pons – „jedna z najfajniejszych dziewczyn w sieci” (Teen Vogue) w duecie z bestsellerową autorką serii „Błękitnokrwiści” – Melisą de la Cruz w debiutanckiej powieści o szalonych chwilach spędzonych w liceum. Zabawne historie w formie wspomnień oparte na popularnych filmikach umieszczanych przez Lele na portalu Vine plus pisarski kunszt Melisy tworzą fabularną mieszankę wybuchową. Jeśli chcesz przetrwać ten burzliwy czas szkoły średniej przeczytaj „Wyższa szkołę przetrwania”. 



Lele przeprowadza się z Wenezueli do Miami i zaczyna liceum. Od samego początku zostaje pośmiewiskiem. Drugie dnia szkoły pojawia się nowa osoba w klasie Alexei, który robi bardzo dobre wrażenie na rówieśnikach, Jednak on od razu zaprzyjaźnia się z Lele. Dziewczyna by jej życie stało się ciekawsze zaczyna nagrywać filmiki na Vine i tak zaczyna stawać się sławna. Zostaje ciągle zapraszana na imprezy, spotkania. Jednak jaka jest cena sławy? Komu można ufać? I jaki wpływ na dziewczynę będzie miał Alexei?

Powiem Wam szczerze, że śmiesznie jest czytać książkę o szkole kiedy jest rok szkolny i czytasz o tym co sama teraz przeżywasz. Jednak tu jest wątek miłosny, który jest genialny ♥, i sława, imprezy, przyjaciółko-wrogowie i całe zamieszanie.

Bohaterowie są tu genialni szalona Lele,  przemądrzała Darcy, najukochańszy Alexei, bardzo wyrozumiali i zabawni rodzice Lele i straszni nauczyciele. Lele to szalona nastolatka, która nie boi się być sobą. Nie interesuje jej zdanie innych cieszy się chwilą i tym kim jest. To szalona nastolatka! Darcy to ta opanowana, mądra część książki, która jest przesympatyczna, wesoła i wyrozumiała. Alexei to dobry, uczynny i kochany chłopak, który jak na swój wiek zachowywał się bardzo dojrzale.

Książka jest też świetnie wydana, podzielona na różne okresy w życiu dziewczyny. Do tego bardzo podoba mi się zabieg, że główna postać czasami zadaje pytanie wprost czytelnikowi. Do tego to nie tylko ciągły tekst, są tam też śmieszne rady jak np. przygotować się na imprezę czy randkę, jak można zerwać z chłopakiem. Czasami też są sceny wymyślone przez Lele. No i jest mnóstwo notek na tematów Vinów.

"Szkoła przetrwania" to książka o początkach w nowej szkole. O szukaniu akceptacji, pierwszej miłości, cenie za popularność i o szukaniu prawdziwej przyjaźni, o dorastaniu i o szukaniu własnego "ja". Znajdziecie odpowiedź jak zaakceptować siebie i być dumnym z tego kim się jest.


Reasumując jeżeli ktoś szuka książki lekkiej, niezobowiązującej na poprawę humoru, to książka idealnie dla Was. Jest pisana lekkim i przyjemnym młodzieżowym językiem. To historia dla fanów Lele Pons i jej początków na Vine. Także serdecznie polecam, bo ja przy niej się odprężyłam, uśmiałam i zdenerwowałam na końcu :D








Przypominam też o konkursie, które obecnie trwa na blogu! TUTAJ!



Z egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Jaguar ♥      

ZACZYTANEGO DNIA ŻYCZĘ! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka