#92 "Najlepszym sposobem, by pokazać innym, że jest się człowiekiem godnym zaufania, jest pokazać, iż potrafi się samemu ufać."- "The witch hunter: Łowczyni"

Cześć wszystkim!
Dziś mam dla Was recenzji książki, która była wielce wychwalana, że taka cudowna, wspaniała i taka zaskakująca. A co dostałam.. Przeciętne fantazy z jak dla mnie miłym elementem czarownic i łowców czarownic. A dlaczego przeciętna, zapraszam na dalszą część recenzji! I jeszcze taki mały kącik informacyjny od jutra chciałabym dla Was zrobić tydzień w Mieście Książek, z kilku okazji dlatego nie przegapcie tego! :D


Autor: Virginia Boecker
Cykl: Łowczyni (tom 1)
Wydawnictwo: Jaguar
Data premiery: 2.03.2016r.
Ilość stron: 397
Gatunek: fantastyka
Moja ocena: 7/10
Opis:
Elizabeth Grey służy w doborowej jednostce królewskich łowców czarownic. Wraz z kolegami całe życie poświęciła wyplenieniu z Anglii wszelkich przejawów magii, której uprawianie zakazane jest na mocy prawa. W tajemniczych okolicznościach jednak, sama Elizabeth zostaje oskarżona o posługiwanie się czarami, aresztowana i skazana na śmierć na stosie. Jej wybawicielem okazuje się człowiek, którego uważała za swojego najbardziej zaciętego wroga,- Nicholas Perevil, najpotężniejszy mag w królestwie.


Elizabeth i Caleb są łowcami czarownic, jednymi z najlepszych. Żyją w świecie gdzie magia jest zakazana, a ci którzy się do tego nie stosują trafiają na stos. Przez niefortunny wypadek dziewczyna jest oskarżona o uprawianie magii. Nicholas jej największy wróg niespodziewanie ratują ją przed śmiercią. Jednak czemu najbardziej poszukiwany mag w Anglii zainteresował się właśnie nią? Czemu jej przyjaciel nie uratował jej od stosu, tylko zostawił na pewną śmierć?

Świat wykreowany przez autorkę jest okrutny, zakaz uprawiania magii, codzienne egzekucje i bunty. Okropny rząd i płatni mordercy. XVI Anglia była strasznymi czasami :/ Jednak bohaterowie mimo tego radzą sobie jako tako choć nie jest im łatwo.

Wiecie co mam bardzo duży problem z bohaterami, bo z jednej strony ich lubię, ale z drugiej są trochę nudni i naiwni. Zwłaszcza Elizabeth, która okey ma 16 lat, ale i tak jest naiwna i trochę nie myśli racjonalnie. Za to Caleb najpierw dla mnie był słodki i kochany, a później przykłada więcej uwagi na spełnianie ambicji niż na rodzinę i przyjaciół. Nie wiem co ze mną jest nie tak ale uzdrowiciela Johna po prostu nie cierpię! Co to za pajac?! Dobra nie zaprzeczam, że miał ciężkie dzieciństwo, że jest świetnym medykiem, ale gadkę, zachowanie mógłby poprawić. Reszta jakoś bardzo mi nie podpadła lub się spodobała. Dlatego przejdę dalej :D

Co mi się w tej książce nie podobało. Przede wszystkim naiwność Elizabeth. Kurcze ta dziewczyna na serio myślała, że wszystko jest takie łatwe, a arcy wróg nie zabezpieczy się, tylko tak łatwo da się pokonać? Dalej zostając przy głównej bohaterce to jej rozterka uczuć. Wiem, że nastolatkom hormony szaleją, ale z umiarem. No i miłość -,- przepraszam, ale tak żenującej historii miłosnej to jeszcze w literaturze nie widziałam. Jak czytałam sceny jak oni zostawali sami i jakie myśli kłębiły się w głowie Elizabeth to chciałam rzucić książkę o ścianę.. Poza tym nie wiem czy to tylko moje odczucia, czy coś w tym jest, ale powieść kojarzyła mi się z filmem "Hazel i Grace łowcy czarownic". I nie wiem co o tym sądzić :/

Ale żeby nie było, ze tylko narzekam na tą książkę, bo jest w niej kilka ciekawych aspektów. Jak np. historię nabywania kwalifikacji łowców czarownic. Nie spodziewałam się, że to takie było skomplikowane. Interesująco był napisany wątek walki o władzę, bo tu trudno przewidzieć, kto jest gorszy od kogoś. No i magia! Tyle magii to dawno w książkach nie widziałam! No i warto też wspomnieć o scenach walk, które były dobrze opisane.

Dlatego podsumowując jeżeli nie przeszkadza Wam infantylna historia miłosna, przewidywalność i naiwność głównej bohaterki. Szukacie lekkiej, niezobowiązującej i magicznej książki, to "Łowczyni" jest idealna dla Was! Oczywiście jest pisana lekkim, młodzieżowym językiem i czyta się ją bardzo szybko. A Wy czytaliście albo macie zamiar przeczytać tą powieść? 

ZACZYTANEGO DNIA ŻYCZĘ! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka