#62 "Czasem, wędrując przez cudze życie, można się dowiedzieć czegoś o sobie."- "Przeklęta laleczka" ♥

Witam wszystkich cieplutko! ♥
Dziś mam dla Was recenzję książki, którą uwierzcie jest mi bardzo ciężko opisać tak, by nikomu nic nie zdradzić.Dlatego tak długo zwlekałam z dodaniem tej opinii. Nie chce jak zwykle przedłużać wstępów, także zapraszam na recenzję nowej powieści Ewy Rajter od wydawnictwa Jaguar :)

Autor: Ewa Rajter
Wydawnictwo: Jaguar
Data premiery: 20.01.2016r.
Ilość stron: 289
Kategoria: kryminał, thriller, sensacja
Moja ocena: 9/10

Opis:
W meksykańskim hotelu Camino Real w Cancun znika w tajemniczych okolicznościach turystka. Młoda dziennikarka z Polski przyjeżdża do Meksyku zrobić wywiad z biznesmenem, podejrzewanym o kontakty z mafią narkotykową. Piękna kryminolog uczestnicząca w sympozjum naukowym wkracza w sensacyjną aferę. Utalentowana malarka z depresją wdaje się w romans z inspektorem policji. Wystarczy? Zanim się zorientujesz, co się dzieje, wpadasz w sam środek akcji, w której stawką jest czyjeś życie. Filmowy montaż, trzy bohaterki, morderca i zemsta. Są książki, które się po prostu „ogląda”. 



Opis chyba wspomina o najważniejszym, a przede wszystkim podkreśla, że narrację nie prowadzi tylko jedna osoba, a znacznie więcej. Co dla jednych jest zaletą, dla innych wadą. Dobra ale wracam do fabuły. Główny motyw powieści opiera się na zaginięciu turystki w nieznanych okolicznościach. Do tego dochodzi miliom innych pobocznych wątków, jak miłość między różnymi postaciami, zemsta, zapomnienie czy szukaniu w życiu jakiejś nowości i pozbycia się monotonności towarzyszącej prawie całe życie. Cała ta akcja rozgrywa się w Meksyku w hotelu Camino Real. Prawie wszyscy bohaterowie zjawiają się w nim z różnych okoliczności. Ale jak to się wszystko skończy? Co naprawdę stało się z turystką? Kto jest temu winny, a kto może być kolejną ofiarą?

Na początku oczywiście muszę opisać wydanie tej książki, bo jest rewelacyjne! Jak przyszła mi ona paczką to patrzyłam się na nią i patrzyłam i wzroku nie mogłam oderwać ♥ Wydanie jest cudowne i świetnie oddaje klimat historii. A teraz wypadałoby opowiedzieć i zachęcić Wam po sięgniecie po nią! ♥ 

Nie powiem, że na początku trudno było mi się w nią wgryźć, bo ledwo zaczęła się akcja u jednej postaci, a był już kolejny rozdział i nowa osoba. To było trudne do ogarnięcia, ale nie niemożliwe. Im bardziej wczuwałam się w całą historię tym było łatwiej. Potem jak bohaterowie poznawali się i skupiali w jednym miejscu było znacznie łatwiej. Do tego autorka nie przedłużała wszystkiego na siłę. Co bardzo mi się podobało :) Akcja co tu o niej powiedzieć... nie powiem, że było jej aż tak dużo, ale też i nie aż tak mało, że nic się w niej nie działo, ale o tym za chwile :3, lecz dla mnie końcówka była najlepsza i dla niej samej warto sięgnąć po tę powieść. Tak jak wspomniałam chwile temu, to nie tak, że nic się nie działo, bo działo, lecz nie miało to aż tak wielkiego wpływu, bo postacie borykały się z własnymi problemami. Natykały się na co nowsze odkrycia związane z zaginięciem i próbowały w jakiś sposób pomóc.

O postaciach też nie mogę Wam powiedzieć zbyt wiele, bo jest ich za dużo i musiałabym zrobić oddzielny post by o każdej choć po troszku opowiedzieć, ale w skrócie. Książka ma w sobie całą  paletę najróżniejszych charakterów zaczynając od bezwzględnych płatnego zabójcy, przez zdesperowaną malarkę, aż do ambitnej dziennikarki. Każdy znajdzie coś dla siebie. Jednak to męskie postacie podbiły moje serce, choć damskie też nie były niczego sobie. A kogo polubiłam? Spodobał mi się Mario i Maduro, oni mieli najlepsze charaktery, a z postaci żeńskich to Agata i Ewa. Te to miały charyzmę i było bardzo spostrzegawcze.

Sam pomysł by osadzić miejsce akcji w Meksyku był świetny, te morze, ciepło, te jedzenie i bary. Aż teraz mam marzenia by pojechać do Meksyku i poczuć tą całą atmosferę ^.^ Do tego też ciekawym zabiegiem było umieszczenie fragmentów książki jako najważniejsza rzecz Hieny. Dzielił się swoją miłością do powieści, która w pewnym momencie ma doprowadzić go do zguby, ale co się  stanie przed tym?

Powiem Wam, że staram się najlepiej jak umiem opisać tę książkę, ale tak mi zawróciła w głowie, że nie jestem w stanie normalnie o niej napisać. Cały czas wspominam tą historię i wiem, że kiedyś do niej wrócę, a wiedząc jak to się skończy może dostrzegę inne równie ważne wątki poboczne?


Podsumowując książka jest na prawdę dobra. Świetne miejsce akcji, paleta bohaterów też jest cudowna, można poznać każdą postać bliżej i dobrą i złą i zapoznać się z jej zamiary. Do tego świetna akcja i końcówka zapierająca dech w piersiach. Do tego jest pisana lekkim i przyjemnym językiem. Autorka nie przesadzała z opisami, jednak te co już dawała były barwne i łatwe do wyobrażenia sobie. Teraz już nie wiem co mogłabym  jeszcze powiedzieć by zachęcić Wam po sięgnięcie za tą powieść, bo jest świetna! Oczywiście nie jest może ona dla każdego i raczej poleciłabym ją osobom w wieku +16, no ale i tak musicie ja przeczytać!! ♥♥

ZACZYTANEGO DNIA ŻYCZĘ! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka