#148 Barcelona też ma swoje tajemnice!- "Krwawy pierścień" ♥



Co dla czternastolatka może być najgorszą rzeczą na świecie? Według Daniela to przeprowadzka. Rodzice chłopaka zapowiadają mu, że ojciec dostał pracę w Barcelonie i muszą tam zamieszkać. Nowe miejsce, szkoła, znajomi i ogólnie wszystko to prawdziwy koszmar. Dla chłopaka jedynym znajomym, stałym, jest żebrak i jego pies. Jednak wszystko zmienia się, gdy ten żebrak umiera...

Nie wiem czy słyszeliście o tej książce, ale jest porównywana do książek Dana Browna, tylko dla młodszego czytelnika. Powiem Wam, że zgadzam się z tym w 100%. Czuć tutaj ten klimat tajemnic, zagadek i poszukiwań.

Historia opowiada o pokoleniach Romów, którzy w XV wieku zawędrowali do Hiszpanii z tajemniczym przedmiotem. Teraz kolejne osoby z tego rodu pilnują, by ta rzecz nie wpadła w niepowołane ręce. Jednak co zrobić gdy ktoś pilnie go poszukuje, a ty nie wiesz gdzie on jest?

Historia zaczyna się spokojnie, a jednak wciąga od samego prologu! Nie mogłam się od niej oderwać. Im dalej, tym więcej się dowiadywaliśmy. Przemierzamy zaułki Barcelony i szukamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Poznajemy wielu bohaterów i nie wiemy komu możemy ufać, a komu nie, bo każdy wie więcej od głównych bohaterów, jednak nie są oni skorzy do pomocy.

Co do samych bohaterów to muszę powiedzieć, że byli dobrze wykreowani i nie irytowali, byli ludzcy. Jednak tu też przychodzi małe ale, ponieważ niczym się nie wyróżniali i nie sprawili, że zapadli mi jakoś szczególnie w pamięć. Chociaż Lola swoją zaciętością, wyjątkowo mi się spodobała :D 

Czytając książkę możemy lepiej poznać historię, tradycje i kulturę romską. Autor, jak sam wspomina w posłowiu, sam nie jest ekspertem w tej sprawie i korzystał z różnych źródeł, co jak dla mnie świadczy o jeszcze większym zaangażowaniu w tworzeniu powieści. Tak jak miejsca, prawie wszystkie wspomniane można samemu zobaczyć, co ja w książkach uwielbiam! ♥

Podsumowując, Krwawy pierścień to dobry thriller dla młodzieży. To dosłownie mówić, łagodniejsza wersja książek Dana Browna. Świetny klimat, ciekawe tajemnice, mnóstwo zagadek i pełno akcji. Książka o przyjaźni, dziedzictwie i tolerancji. Zdecydowanie ta powieść powinna mieć większy rozgłos, bo na to zasługuje! Dajcie znać czy moja recenzja zachęciła Was do sięgnięcia po powieść, a może wręcz przeciwnie :D

Moja ocena: 8/10

Za mój egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Bona! ♥ 
ZACZYTANEGO DNIA ŻYCZĘ! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka