#147 "Wymyślam się na nowo. Wszyscy wokół to robią."- "Co mnie zmieniło na zawsze"



Wszystko zmienia się w Twoim życiu w ciągu jednej nocy. Z niewinnego dziecka stajesz się ofiarę najgorszej zbrodnię jaką można popełnić. Jednak ty siedzisz cicho i nie mówisz o tym nikomu, a Twój sprawca prawie codziennie przesiaduje w Twoim domu...
Jak tylko przeczytałam opis z tyłu książki od razu zaświtało mi kilka innych powieści, jak "Przepadki Callie i Kaydena" czy "Hopeless". Te historie opowiadają o ofiarach gwałtu w bardzo młodym wieku, jednak czym ta konkretna pozycja się wyróżnia? 

Eden myślała, że początek liceum, będzie jej początkiem całkiem nowego życia. Krzywda, która ją spotkała, wszystko zmieniła, jednak nie tak jak ona tego chciała. Bardzo smutna historia o osobie, która nie wie co ma ze sobą zrobić. Cały czas zastanawia się, co do tego doprowadziło, co zrobiła źle. Nikomu o tym nie powiedziała, ale zmieniła się. Zaczęło się od wyglądu, później pojawili się chłopcy, dalej alkohol, papierosy, narkotyki. Wszystko to, przez tę jedną pamiętną noc... Dziewczyna nie wie jak uporać się ze swoim wewnętrznym cierpieniem. W sumie nie dziwi mnie jej postępowanie, bo sama nie wiem co bym zrobiła to czymś takim.

Bohaterowie tej powieści są realistyczni, prócz głównej bohaterki. Ona została przedstawiona jakoś dziwnie. Raz potrafi być naprawdę osobą, którą spotkało coś złego, a zaraz robi coś, co kompletnie nie pasuje do sytuacji. Co mi czasami przeszkadzało i miałam ochotę wejść do tej powieści i nią potrząsnąć, żeby się ogarnęła! Co do reszty to najbardziej polubiłam Mare, najlepszą przyjaciółkę, no i Josha <3 To bohaterowie bardzo realistyczni, z charakterkiem i nietypowi. Zaimponowały mi i bardzo się z nimi zżyłam. Czasami współczułam im, że przyjaźnią się z Eden i tracą na nią czas, skoro ona zachowywała się czasami naprawdę okropnie! Za to niezmiernie irytowała mnie rodzina głównej bohaterki. Jak tacy ludzie mają dzieci? Kurcze, nie dziwię się, że Eden i jej brat nie chcieli tam siedzieć.

Ta historia trafia do czytelnika z całą mocną. Gwałt to bardzo poważna sprawa i nie powinno się bać o tym mówić. Tutaj jest przedstawiona sytuacja jak może potoczyć się życie osoby po takim przejściu. Ukazuje jak ważne jest wsparcie najbliższych i co ono może dać. Serio, jest to powieść, którą powinno przeczytać jak najwięcej osób.

Dlatego, jeżeli macie ochotę na prawdziwą i w sumie mocną w swojej prostocie książkę, to serdecznie polecam Wam "Co mnie zmieniło na zawsze". Czyta się ją naprawdę szybko. Mi zajęła półtorej dnia, gdzie pierwszego przeczytałam tylko 50 stron, a drugiego resztę, a to o czymś świadczy. Pozycja warta uwagi! I to chyba wszystko co chciałabym Wam przekazać w tej recenzji, chociaż czuje, że cokolwiek bym nie napisała to i tak nie będzie za mało. Dajcie znać czy książkę czytaliście czy nie, czy zamierzacie po nią sięgać. No i bardzo ciekawi mnie czy lubicie czytać właśnie o takich przypadkach, o historiach, które tak naprawdę mogły się wydarzyć.

Za mój egzemplarz serdecznie dziękuję księgarni internetowej PanTomasz.pl! ♥

https://pantomasz.pl/
ZACZYTANEGO DNIA ŻYCZĘ! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka