PRZEDPREMIEROWO #637 Zemsta niejedno ma imię...- "Electric Idol" ♥

Persefonie udało sobie ułożyć życie z Hadesem i nie musi się martwić małżeństwem z Zeusem. Jednak Demeter nie odpuszcza i dalej chce mieć związek polityczny z najważniejszym z bogów. Tym razem ten "zaszczyt" przypada Psyche. To dziewczyna, która wyróżnia się wśród kanonu piękna na Olimpie, a mimo tego jest popularna w mediach i bardzo dba o to, by nie wpaść z żadne skandale. Jej plany nie są jednak doskonałe ponieważ bardzo podpadła Afrodycie, która wysyła swojego syna Erosa, by pozbył się jej i przyniósł matce serce Psyche. Nie przypuszcza, że plany się zmienią, bo Eros i Psyche przypadkiem się wcześniej spotkali i wywarli na sobie pozytywny wpływ. Jaką decyzję podejmie bóg odnośnie zadania? Czy Demeter dopnie swego?


Szalenie nie mogłam doczekać się kontynuacji tej trylogii! Pierwszy tom bardzo miło mnie zaskoczył i byłam ciekawa, co tam nowego na Olimpie się przytrafi. W tej części wydarzenia opisane dzieją się dwa miesiące po przygodach Persefony i Hadesa. Mieszkańcy jeszcze nie pozbierali się po poprzednich przebojach, a już na horyzoncie pojawiają się kolejne. I to bardzo nietypowe akcje...


Jestem w tym tomie totalnie zakochana. Od pierwszych stron polubiłam naszych głównych bohaterów. Życie na Olimpie nie należy do najprostszych i wszędzie można wywęszyć podstępy i spiski, trzeba mieć oczy dookoła głowy. Psyche i Eros reprezentują dwa zupełnie różne sposoby radzenia sobie w tym miejscu i w sumie można powiedzieć, że pochodzą z dwóch różnych światów. Jednak pomimo innych podejść potrafią się jakoś dogadać i stawić czoła przeciwnościom. Dodatkowo autorka ciekawie ugryzła retelling mitu o Psyche i Erosie. Nie jest on często wykorzystywany w literaturze, dlatego to również ogromnie doceniam.


Bohaterowie, tak jak wcześniej wspominałam, kupili mnie od pierwszych stron. Można powiedzieć, że mamy tutaj schemat bad boya i good girl, ale jednak jest w tym coś głębszego. Psyche to raczej spokojna dziewczyna, która nic sobie nie robi z przytyków ludzi na temat swojego wyglądu czy wagi. Bardzo dba o swój wizerunek i unika kompromitacji. Wie jak działać na publikę i potrafi to zgrabnie wykorzystywać. Poza tym jest urocza, kochana, a rodzina jest dla niej najważniejsza. Chce sprawy rozwiązywać polubownie i nie lubi kłótni. Za to nasz Eros jako syn Afrodyty to wiadomo, że jest niczego sobie. Chociaż ze względu na to, o co prosi go matka nie uważa się za dobrego człowieka. Nie znając jego myśli można go uznać za cwaniaka, osobę bez serca i sumienia, który jest maszyną do pozbywania się kłopotów. Pod tą warstwą jednak skrywa się osoba, której brakuje czułości i celu w życiu. Otrzymując odrobinę dobroci, która nie jest spowodowana interesem, zaczyna inaczej dostrzegać wady swojego dotychczasowego postępowania.


Książkę czytało mi się rewelacyjnie! Wciągnęłam się od samego początku. Super, że pojawiają się postacie z poprzedniej części i też poznajemy nowych bohaterów. Akcja rozwija się dość powoli, ale trzyma nas non stop napięcie, kiedy wróg uderzy. A kiedy już coś się dzieje, to nie można się od tego oderwać. Przez to, że śledzimy akcje i z perspektywy Psyche i Erosa, wiemy co dokładnie myślą i czują. Kibicujemy im i chcemy by im się udało. Autorce super udało się podzielić wątki intryg i relacji między bohaterami. Choć na początku jakoś nie kupowałam podejścia postaci i ich motywacji, tak im dalej tym bardziej im wierzyłam. Napięcie, które przez cały czas było czuć, nie opuszczało mnie do samego końca. W ogóle sam finał... WOW totalne zaskoczenie i nie spodziewałam się, że bohaterowie wpadną na taki pomysł. Miałam w głowie podobną myśl, ale nie przypuszczałam, że to się wydarzy. Jednak może nie sam finał akcji mnie zaskoczył, a raczej zakończenie "wątku" obyczajowego, tutaj zostałam powalona na łopatki i przez to jestem ogromnie ciekawa o kim będzie trzecie część.


Na koniec powiem tak, 22.03 zapiszcie sobie tą datę w kalendarzu i kiedy nadejdzie ten dzień to nie idźcie, tylko biegnijcie do księgarni. To fenomenalna kontynuacja niebezpiecznego życia na Olimpie. Jeśli obawiacie się hot scen, to nie macie czego, w tym tomie nie ma ich aż tyle. U Hadesa i Persefony było ich więcej i było to spowodowane czym innym. Tutaj ta relacja rozwija się w inny sposób i nie jest tak sprośny. Naprawdę jestem w nich zakochana i już nie mogę doczekać się finału! Gorąco polecam dać szansę historii Psyche i Erosa, może nie jeden raz zaskoczyć! 


| Autor: Katee Robert| Wydawnictwo: Uroboros| Tłumaczenie: Stanisław Bończyk| Seria: Dark Olympus (tom 2)| Data wydania: 22.03.2023| Liczba stron: 464| Gatunek: romans, obyczajowa| Moja ocena: 9/10|


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Uroboros! ♥

1 komentarz :

  1. Tak entuzjastycznie piszesz o tej książce, że muszę nadrobić pierwszą część. 🙂
    Bardzo ciekawy blog zostaję na dłużej. ❤️

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka