#578 "Co ja mam teraz zrobić? Przecież policja cały czas siedzi mi na głowie, a ty wiesz, jak ja źle reaguję na policję!"- "Tajemnica Carycy" ♥

Agata Śródka, znana restauratorka zostaje zaproszona, by została jurorką w talent show, w którym zadaniem jest stworzenie jadalnej repliki jaja Faberge. W tym samym czasie kontaktuje się z nią dawna znajoma i prosi o pomoc przy otwarciu hotelu w pałacu. Jak można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, to dlaczego nie skorzystać? Agata zaprosiła ekipę telewizyjną do znajomej. Jednak spokój zostaje zachwiany, kiedy na terenie rezydencji zostają znalezione zwłoki. Od początku wiemy kto jest mordercą, lecz nie wiedzą o tym bohaterowie. Kim jest zabita osoba? Jakie tajemnica skrywa znajoma Agaty, która jest nazywana carycą? Co tym razem wymyślą bohaterowie?


Poprzedni tom, czyli “Wina wina” słuchałam w formie audiobooka i było to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki. Bawiłam się przy tym przednio i dlatego miłym zaskoczeniem była zapowiedź, o luźnej kontynuacji i koniecznie musiałam się z nią zapoznać. Przeczytałam ją niesamowicie szybko i zdecydowanie chcę więcej książek z Agatą Śródką!

Ciekawym zabiegiem autorki było to, że czytelnik od razu wie, kto jest mordercą, co zrobił i jakie ma plany na najbliższy czas. Mamy właśnie jego perspektywę oraz głównych bohaterów. Czyta się to dzięki temu o wiele ciekawiej i akcja szybciej nabiera tempa.
Bohaterowie są rozmaici, ciekawi i nieprzewidywalni. Jeśli czytaliście poprzedni tom, to Agatę i Michela już znacie i oni za wiele się nie zmienili. Restauratorka to charyzmatyczna kobieta, pełna ambicji i uporu, która wszystko musi wiedzieć i wściubiać nos w nie swoje sprawy, a szpilki to jej znak rozpoznawczy. Zaś Michel szalony francuz, którego szefowa doprowadza do szału, ale we dwójkę wzajemnie się uzupełniają i nie mogą bez siebie żyć. Caryca to kobieta z klasą, przebiegła, po której wszystkiego można się spodziewać.
Tak jak wspominałam, książkę czyta się naprawdę świetnie. Strony uciekają w zawrotnym tempie. Dużo się w niej dzieje, jest śmiech i zagadka morderstwa. Zdecydowanie trzyma poziom poprzedniego tomu. Dodatkowo można się dowiedzieć kilku ciekawych faktów, a na koniec jest nam zaserwowany przepis!
W podsumowaniach miesiąca często mówię o książkach autorki, bo wiele z nich mam już za sobą i to niesamowite jakie fabuły tworzy. Wszystko jest dobrze rozłożone, poboczne wątki wyjaśniane, a nie porzucane. Bohaterowie charyzmatyczni, zapadający w pamięć, którzy mają tendencję do niekonwencjonalnego myślenia. Jest to autor, którym warto się zainteresować. Jeżeli podobały Wam się książki Alka Rogozińskiego czy Marty Kisiel to Małgorzata Starosta także przypadnie Wam do gustu. A do fanów Róży Krull, Agata może stanowić konkurencję!

| Autor: Małgorzata Starosta| Wydawnictwo: W.A.B.| Cykl: Agata Śródka (tom 2)| Liczba stron: 352| Data wydania: 23.02.2022| Gatunek: kryminał, komedia| Moja ocena: 8/10|

Za książkę dziękuję Wydawnictwu W.A.B.! ♥


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka