#69 Wiedźma i książniczka są przyjaciółkami?!- "Akademia Dobra i Zła: świat bez książąt" ♥

Cześć wszystkim!
Dziś mam dla Was recenzję książki, która wprowadziła mnie w takie opętanie, że aż sama w to nie wierzę! Mam na myśli "Akademia Dobra i Zła: Świat bez książąt" Od razu ostrzegam, że mogą pojawić się drobne szczegóły z pierwszej części, także żeby nie było, że był spojler dla osoby, która jeszcze nie czytała poprzedniego tomu i tak w ogóle to zastanawiam się co ona tu jeszcze robi, powinna już się za nią zabierać :D Zapraszam Was też do recenzji pierwszego tomu *klik*


Autor:
Tłumaczenie: Małgorzata Kaczarowska
Wydawnictwo: Jaguar
Cykl: Akademia Dobra i Zła
Data wydania: lipiec 2015
Ilość stron: 440
Kategoria: fantastyka
Moja ocena: 9/10

Opis:
Magia i miłość ścierają się ze sobą w wyczekiwanej kontynuacji bestsellerowej powieści Somana Chainaniego, Akademia Dobra i Zła. Przyjaciółki Sofia i Agata powracają do fantastycznego świata, w którym jedynym sposobem na wydostanie się z baśni jest przeżycie do jej końca. Dopóki są razem, mogą stawić czoła tajemniczym wrogom i nowym zagrożeniom – ale co się stanie, gdy coś je rozdzieli? 





Agata i Sofia wracają do domu. Mogłoby się wydawać, że przyjaciółki odnalazły wreszcie swoje Długo i Szczęśliwie, a jednak... Jedna z bohaterek wypowiada życzenie, które jest możliwe do spełnienia przez co dziewczyny wracają do Akademii by ich baśń została od nowa napisana. Tymczasem przez to jak poprzednim razem zakończyła sie ich bajka wszystko się zmieniło. Teraz wrogami nie są nigdziarz i zawszanie, tylko dziewczyny i chłopaki! A co dalej się dzieje dowiecie się czytając książkę :D

Po skończeniu pierwszego tomu nie wiedziałam czego mam spodziewać się w kolejnym, bo zakończenie było takie, że dało się domyślić jaki był koniec. Z drugiej strony dobrze, że wyszła kontynuacja, bo autor pokazał na co go stać! To co tam się dzieje to szał. Akacja goni akcję, nie wiadomo kto jest teraz dobry, a kto zły. Nie wiadomo kto kłamie, a kto nie i najważniejsze która bajka jest prawdziwa, a która sfałszowana? Miałam taki mętlik w głowie, że do ostatniej strony nie mogłam się domyślić jak to się zakończy! Jestem po prostu zakochana w tej historii ♥

Nie wiem czy mam pisać o bohaterach, bo większość strasznie mnie irytowała, a na ich czele był nie kto inny jak na Agata! No tak mi działała na nerwy, że nie umiem wyrazić tego słowami. Kurcze na początku pragnęła tylko wydostać się ze szkoły i wrócić z przyjaciółką do domu. Gdy już to się stało, nagle zażyczyła sobie księcia. Na dodatek po co mam ufać przyjaciółce, JEDYNEJ przyjaciółce?! Ta chce poświęcić swoje życie by uratować je obie,a ona zamiast jej wierzyć, woli iść sobie do księciunia, który chciał wywołać wojnę między dziewczynami i chłopakami. Wiem, że kobieta zmienną jest, ale są jakieś granice. A na końcu gdy okazało się, że nasza biedna Aga nie miała racji (co za nowość) zrobiła najgorszy możliwy błąd jaki mogła zrobić.. No tak tyle w temacie o wspaniałej Agusi. 
Teodor nie był lepszy, zapatrzony w swoją miłość, która wolała wiedźmę zamiast niego. Niekochany przez rodziców, zdradzony przez księżniczkę. Chciał wywrócić cały świat baśni, narazić życie innych by ją odzyskać. Nie powiem, że go nie rozumiem, bo rozumiem, ale jego zachowanie przechodziło w pewien sposób w paranoje i to było chore i wnerwiające.
Sofia za to naprawdę zrobiła na mnie dobre wrażenie: wierna i oddana przyjaciółka, które chce jej pomóc wrócić do domu. Stara się z całych sił być dobrą, naraża swoje życie by wszystko wróciło do normy.A tu nie rozumiana i odrzucana przez przyjaciółkę, w najgorszych momentach w swoim życiu. Było mi jej strasznie żal, zwłaszcza na końcu :/

Co mogę jeszcze powiedzieć? Ta powieść wbija w fotel, wciąga i nie daje o sobie zapomnieć. Historia rozkręca się na całego i nie wiadomo czy zakończy się tak jak normalna bajka: księżniczka całuje księcia i żyją razem długo i szczęśliwie. To zakończenie może zmienić naszego poglądy na zawsze. Wydaje mi się, że ta część jest jeszcze lepsza od pierwszej. Autor pisze jeszcze lepiej widać że ma jeszcze wiele do pokazania i liczę na to, że finałowa część po prostu rozpierniczy system, dzięki czemu ta trylogia stanie się jedną z moich ulubionych. ♥

Podsumowując ta część jest jeszcze lepsza od swojej poprzedniczki. Pełna akcji, magii, intryg i niedomówień. Pisana świetnym językiem, z pięknymi obrazkami w środku. Tylko się zachwycać i szukać kolejnego tomu. A Wy czytaliście już tą trylogię? Jaki są Wasze odczucia?
Z mojej strony to już wszystko, na razie :*


ZACZYTANEGO DNIA ŻYCZĘ! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka