#461 "To nie czas zbliża ludzi. Tylko wspólne przeżycia."- "Najgłośniej krzyczy serce" ♥

Nina w szkole nie ma łatwo. Z powodu swojej pasji i kompleksów jak w szkole prześladowana przez szkolnego prymusa. stara się nie zwracać uwagi na zaczepki, ale oprawca czuje się coraz pewniej i inni uczniowie zaczynają go naśladować. Sprawy zaczynają się zmieniać, gdy na matematyce dziewczyna musi usiąść z chłopakiem, który jest outsiderem i powtarza klasę. Kacper zaczyna stawać w jej obronie, ale przez to tylko się mocno naraził. Czy Nina zdobędzie się na odwagę by kogoś o tym powiadomić? Co skrywa Kacper? Jakie będą konsekwencje takiego postępowania?
Ta książka zniszczyła mnie psychicznie. Nadal nie mogę się po niej pozbierać i nie mam pojęcia jak Wam o niej opowiedzieć. To powieść, która nieraz doprowadzi Was do łez, do złości i najdotkliwszej bezradności. Jeżeli ktoś kiedyś był w jakiś sposób gnębiony to w pełni odczuje tą całą gamę emocji, niepewności i strachu. 

 Bohaterowie tej książki zostali niesamowicie wykreowani. Nina, która kocha taniec, jest gnębiona z powodu niewielkich piersi. Niby błahostka a potrafi zniszczyć psychikę. Pomimo tego dziewczyna jest cudowną, wrażliwą i pomocną osobą. Nie zrobiła nic złego, a jest traktowana jak ktoś gorszego sortu. Zaś Kacper ukrywa siebie pod maską obojętności. Przeżył w swoim życiu wiele strasznych chwil, a gdy trafi na odpowiednią osobę, potrafi zachowywać się wspaniale. No i jest jeszcze Magda, którą uwielbiałam za wytrwałość, odwagę i charakter. Nie pozwalała sobą pomiatać i nie bała się konfrontacji. 


Książka jest naprawdę bardzo emocjonująca. Nieraz podczas lektury płakałam i musiała odkładać ją na jakiś czas. To było naprawdę bolesne. Niestety w czasach szkolnych też nie miałam łatwo i doskonale rozumiałam rozterki i problemy bohaterów. Jednak nie miałam tyle odwagi by dokonać tego co oni. Autorka w fenomenalny sposób opisała wszystkie emocje, rozmyślenia i przewidywania postaci. Dosłownie czasami miałam wrażenie, że nie czytam książki tylko wracam wspomnieniami do swoich wspomnień. To było przerażające ale też oczyszczające i dające nadzieję doświadczenie. Mimo tematyki, która jest poruszana, powieść czyta z bardzo szybko i z wielkim zaangażowaniem. Wszystko jest świetnie wyważone, a budujące się napięcie, było czasami nie do zniesienia. Autorka też bardzo dobrze oddała licealne trendy, styl i ja serio odczuwałam, że czytam książkę o młodych ludziach, a nie jak przy niektórych książkach się zdarza, że autor wręcz na siłę stara się stworzyć luźną atmosferę. 

 To jedna z takich powieści, którą każdy powinien przeczytać, nieważne ile ma lat, kim się zajmuje czy w co wierzy. Tutaj są przedstawione tak realne problemy młodych ludzi i pokazane jak czasami są one bagatelizowane, że to aż boli. Wiadomo nie wszystkie problemy da się rozwiązać jak w książce, ale nie wolno być biernym i trzeba reagować. To powieść, która zdecydowanie zostanie w pamięci na długo i zmusi do wielu przemyśleń. Dlatego nie zastanawiajcie się nawet i koniecznie ją przeczytajcie!


Książkę możecie kupić tutaj: Najgłośniej krzyczy serce


A tutaj polecam sprawdzić bestsellery


| Autor: Martyna Senator| Wydawnictwo: We Need YA| Data wydania: 02.09.2020| Liczba stron: 400| Gatunek: literatura młodzieżowa| Moja ocena: 10/10|


Za książkę serdecznie dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ♥



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka