#344 Co tak naprawdę wiemy o Warszawie...- "Książę Nocy" ♥


Książę Nocy to zbiór subiektywnie wybranych, najlepszych opowiadań Marka Nowakowskiego. Przedstawiają one Warszawę, jako miasto którego nie znacie. Autor jak da się wyczuć z jego opowiadań, jest doskonałym obserwatorem ludzi. W swoich utworach ukazuje biedotę, dawne dzieje, ludzkie okrucieństwo, prostytucję i młodych złodziei i rabusiów. Jeśli jesteście gotowi poznać takie miasto, to ten zbiór jest zdecydowanie dla Was.


Długo zastanawiałam się jak opowiedzieć o tej książce. Trudno mi się wypowiedzieć o 40 opowiadaniach, dlatego postaram się mniej więcej opowiedzieć Wam o tematyce, moich odczuciach i dla kogo ten zbiór jest skierowany.

Także tematyka tych opowiadań jest różnorodna. Mamy ukazane tu czasy, kiedy telefony były na podsłuchu i ludzie, którzy mówili dziwne zdania musieli zjawiać się na przesłuchaniu. Są również dzieci, które żyją w biedzie i są zmuszone kraść by mieć co jeść. Mamy również osoby, które znającą się nad zwierzętami. Po prostu Warszawa została ukazana z każdej strony i nie zawsze z tej dobrej. Każdego czytelnika inne opowiadanie się spodoba lub zwróci  uwagę.


Każde opowiadanie również wzbudzało inne uczucia. Były takie, które rozśmieszały i dawały nadzieję. Niestety pojawiały się również takie, przy których miałam łzy w oczach, był też takie, które bardzo mnie denerwowały, że to głowa mała. Gdy było opowiadanie, w którym pojawiały się zwierzęta, to od razu bałam się, że to nie będzie miało szczęśliwego zakończenia.  Każde w zależności jakie opowiadanie takie będą odczucia i emocje. Pan Nowakowski bawi się emocjami czytelnika, najpierw da iskierkę nadziei, że będzie dobrze, a zaraz to zabiera i depcze! Czasami naprawdę, żałowałam, że te opowiadania nie są dłuższe i więcej rzeczy się nie wyjaśnia. Niektóre mogłyby być takimi pełnowymiarowymi powieściami, a tak większości czytelnik sam musi się domyślać.

Podsumowując Książę Nocy to niesamowity zbiór opowiadań, który obrazuje Warszawę jaka była kiedyś, a jaka jest teraz. To przerażająca wizja w jakim kierunku nasz świat zmierza. Według mnie to książka skierowana to trochę starszego odbiorcy, ponieważ tutaj nie jest kolorowa historia i niektóre opowiadania wręcz przerażają. 

| Autor: Marek Nowakowski| Wydawnictwo: Iskry| Data wydania: 03.04.2018r.| Liczba stron: 1120| Gatunek: literatura współczesna| Moja ocena: 8/10|

Za tą przepiękną książkę serdecznie dziękuję Bibliotece Narodowej! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka