#630 "Nie masz prawa decydować, ile twoje życie znaczy dla innych ludzi."- "Without Merit" ♥

Rodzina Merit raczej do tych typowych nie należy. Wraz z rodziną mieszka w starym kościele. Jej mama zajmuje piwnicę, a ojciec z nową partnerką i dziećmi zajmują resztę miejsca. Merit ma siostrę bliźniaczkę Honor, która jest uważana za chodzący ideał piękna oraz brata Utaha, który jest niezwykle mądry i wszyscy wiedzą, że osiągnie coś wielkiego. Jednak ta rodzina skrywa wiele innych tajemnic, a Merit coraz bardziej utwierdza się w przekonaniu, że tam kompletnie nie pasuje. Jakie sekrety wyjdą na jaw? 


Dawno nie sięgałam po książki tej autorki i dopiero nadrabiając to poczułam, jak mi tego brakowało! Hopeless dalej jest w moim serduszku i mam do niej ogromny sentyment. Po tej książce nie do końca wiedziałam, czego mogę się spodziewać. Przez wznowienie postanowiłam się przekonać, co w trawie piszczy i czym tak zachwyca innych. Powiem tak, te pozytywne opinie nie biorą się znikąd!


Historia od początku wydawała się mocno skomplikowana. Główna bohaterka, która kolekcjonuje puchary za każde swoje niepowodzenie i dodatkowo przez przypadek zakochuje się w chłopaku swojej siostry. Jej sytuacja rodzinna zdecydowanie nie jest prosta, a przez decyzje ojca społeczeństwo też nie patrzy na nich przychylnie. Z każdym rozdziałem zagłębiamy się w to coraz bardziej i przeraża nas ta wiedza.


Jeśli chodzi o postacie to są naprawdę ciekawie skonstruowane. Nie ma tutaj osoby idealnej, każdy ma jakieś sekrety, popełnia błędy, mylnie interpretuje sytuacje. Nie do końca wiemy co kieruje ich decyzjami, jednak po pewnym czasie jesteśmy w stanie ich zrozumieć. I tak mówię tutaj bardzo ogólnikowo, ale to dlatego, że najlepiej poznać ich samodzielnie i samemu wyrobić własną opinię. Dodatkowo nie chciałabym przez przypadek Wam coś zdradzić.


Książki Colleen Hoover czyta się naprawdę wyśmienicie. Od początku jesteśmy zaintrygowani i do końca trudno przewidzieć, co się wydarzy. W tej konkretnej mamy poruszane trudniejsze kwestie i dla niektórych dość mocne. To nie jest lekki romansik na posiedzenie na jeden wieczór. Mam kilka obiekcji odnośnie przedstawienia tego problemu, ale z drugiej strony nie są one tak mocno rażące, bo wydaje mi się, że nastolatkowie w podobny sposób szukają informacji lub próbują wyjaśnić pewne zachowania.


Podsumowując to nie jest lekka książka. Porusza drażliwe tematy i uderza w czułe struny. Szkoda, że zostało to urwane w takim momencie, bo byłam niezwykle ciekawa czy uda im się to wszystko naprawić. Mamy dużo niedopowiedzeń i niewyjaśnionych wątków, jednak to tak nie boli. Ważne że może komuś pomóc lub otworzyć oczy. Dlatego nie dziwią mnie zachwyty nad tym tytułem. Wolę jednak ostrzec, by nie sięgać po nią w gorszych momentach swojego życia. Trzeba być na nią gotowym psychicznie i mentalnie się nastawić na mocne kopniaki emocjonalne!


| Autor: Colleen Hoover| Wydawnictwo: Moondrive| Tłumaczenie: Matylda Biernacka| Liczba stron: 320| Data wydania: 20.06.2018| Gatunek: literatura młodzieżowa| Moja ocena: 8/10|

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka