#602 "Chciała być odważna, ale w życiu nie do końca jest tak, że wszystko zależy od ciebie."- "Burza" ♥

Miasteczko w Młynarach można uznać za spokojne miejsce, tylko czy na pewno? Podczas festynu rozpętuje się ogromna burza, która mocno utrudniła zabawę i spowodowała duże szkody. Jednak nie to jest w tym najgorsze... Ewelina Zawadzka prowadzi w tym miejscu zakład pogrzebowy i tego feralnego dnia wzięła pod opiekę córkę znajomej. Jak się okazuje, matka dziewczynki zginęła, jednakże jej śmierć nie była spowodowana pogodą, ale ktoś przyłożył do tego rękę. Co skrywała kobieta, że ktoś chciał się jej pozbyć? Czas ucieka, a poszlak brak... Czy uda się odnaleźć sprawcę?


Ogólnie, co mnie niezwykle smuci, jest o tej książce stosunkowo mało. Gdy dostałam propozycję zapoznania się z tym tytułem, od razu zainteresował mnie opis. Wydał się naprawdę ciekawy i poruszający nietypowy temat, ponieważ główna bohaterka zajmuje się organizacją pogrzebów, ale także przygotowuje makijaże na zmarłych. 


Jestem zaskoczona tym, jak dobrze mi się ją czytało! Chciałam przeczytać kilka rozdziałów, tak żeby sprawdzić jak to się zacznie, a skończyłam za połową fabuły. Bardzo dobrze się ją czyta i niesamowicie wciąga. Nie mogłam się totalnie od niej oderwać. Mamy bardzo dobrze wykreowaną akcję, tropy i niedopowiedzenia, które sprawiają, że trudno ją odłożyć. 


Pojawia się w niej także dużo postaci. Nie każda jest tutaj kluczowa dla rozwoju fabuły, ale dodaje jakiś smaczek od siebie. Ewelinę naprawdę polubiłam, to kobieta, która już trochę w życiu przeszła, ale nie poddaje się i walczy o swoje. Traktuje sprawy poważnie i wręcz można uznać, że zatraca się w pracy. Dodatkowo jest osobą empatyczną i spostrzegawczą. Trochę mi przykro, że pokazano policję z takiej gorszej strony, która nie zawsze wszystko ogarnia i niezwiązani z tym ludzie im pomagają. Jednak to dodawało lekko humoru do wszystkiego.


Naprawdę jestem pozytywnie zaskoczoną tą powieścią. Dla mnie też dodatkowo to był atut, że okolica, o której jest mówione w książce nie leży tak daleko od Gdańska i jakoś odczułam przez to głębszą relację z fabułą.


Zdecydowanie będę czekać, aż ukaże się drugi tom, bo opis również zachęca! Dlatego jeśli macie ochotę na wciągający kryminał, z ciekawymi bohaterami, małym miasteczkiem i morderstwem w tle to zdecydowanie powinniście się skusić na "Burzę". Zdecydowanie będę o niej jeszcze wspominać na raz tutaj, bo twórczość autorki to jedne z milszych zaskoczeń tego roku!


| Autor: Zuzanna Gajewska| Wydawnictwo: Prószyński i S-ka| Cykl: Ewelina Zawadzka (tom 1)| Liczba stron: 344| Data wydania: 11.01.2022| Gatunek: kryminał| Moja ocena: 7/10| 


Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka! ♥




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka