#563 Wiatr w żagle i ahoj przygodo!- "Gdzie jest dziewczyna z nutami?" ♥


Gdzie lepiej spędzić gorące wakacje, niż na jachcie po Warmii i Mazurach w poszukiwaniu przygód? Grupa uczniów pod opieką swojego nauczyciela historii wyruszają szlakiem, które kiedyś przemierzał jeden z wielkich wodzów. Zwykła podróż, która miała być odpoczynkiem, zamienia się w wielkie poszukiwania, wyścig z czasem i doświadczeniem. Na co tym razem natrafią główni bohaterowie i jakie zagadki będą musieli rozwiązać?


Nie wiem czy wiecie, ale jak naprawdę uwielbiam książki pana Artura. Są to historie pełne przygód, zagadek i ciekawostek historycznych. Zawsze po najnowszą powieść wracam z uśmiechem na ustach i spędzam z nią miłe godziny. Tak też było i w tym przypadku.


Rejs ze znajomymi, chwytanie wiatru w żagle, piękne słońce i brak szkoły wydają się idealnym planem na wakacje. Wszystko zmienia się z powodu relacji znajomej i audycji radiowej. Grupa przyjaciół trafia na nowy trop i zdecydowanie chce go zbadać. Odkrywają wiele ciekawych informacji, dużo się skradają i prowadzą wyścigi. Powieść pełna akcji i dynamiki.


Co do bohaterów to nie chciałabym za dużo o nich opowiadać, by nie popsuć Wam zabawy. Jednak Alę uwielbiam za jej pomysłowość, podejście i różne umiejętności. Miras też miło mnie zaskakiwał, w sumie tak samo jak Igor. Boss trochę w mojej opinii podupadł, ale to tak delikatnie.


Jeśli chodzi o samą książkę, to bardzo spodobało mi się żeglarskie słownictwo. Widać, że autor dobrze się z tym zapoznał i za to wielki ukłon. Dodatkowo oprócz samych poszukiwań, bohaterowie zaczęli zastanawiać się nad swoją przyszłością. Młodzi ludzie naprawdę mają problemy z tym, co chcą robić w przyszłości, a często bardzo szybko są zmuszani do podejmowaniu decyzji o wybraniu profilu w szkole. Znam ten ból aż za dobrze, i wiem jaki to jest kłopot. Składam papiery do trzech szkół średnich i w każdym miałam wybrany inny kierunek, to było czyste szaleństwo.


Jednak z książką spędziłam kilka bardzo przyjemnych godzin. Poczułam to ciepłe, wakacyjne słoneczko czy w wyobraźni widziałam miejsca, które dzieciaki odwiedzały. Razem z nimi próbowałam rozwiązać zagadkę dziewczyny z nutami. O właśnie, wcześniej o tym nie wspomniałam, bardzo dobre było to, że zostało pokazane, że Boss jako nauczyciel historii, jednak nie jest wszechwiedzący i nie musi wszystkiego wiedzieć, za to wielki plus!


Podsumowując, to kolejna książka z tej serii, która niezmiernie mi się podobała i którą zadecydowanie polecam! Spędzicie z nią cudowny czas, poszukacie skarbów, poznacie trochę lepiej historię Polski i ciekawostki o jednej bardzo znanej postaci. Można się z niej wiele nauczyć, a jednocześnie nie zanudzicie się samymi suchymi faktami. Książki Pana Pacuły to świetna odskocznia od podręczników do historii, bo możemy tutaj połączyć przyjemne z pożytecznym!


| Autor: Artur Pacuła| Wydawnictwo: Oficyna 4eM| Data wydania: 12.10.2021| Liczba stron: 384| Gatunek: literatura młodzieżowa| Moja ocena: 7/10|


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Oficyna 4eM! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka