#519 "Zapłacę cenę, jakiej zażąda morze!"- "Wszystko pochłonie morze " ♥

Stare legendy i wierzenia dalej żyją w ludziach. Syreny kiedyś żyły wśród ludzi, jednak nasza natura sprawiła, że stały się mściwe i straszyły. Stworzyły truciznę, który od razu zabijała i nie ma na nią odtrutki. Pocałunek Syreny został podany księciu i teraz koma. Na jeszcze szczęście spożył jej na tyle mało, że jeszcze żyje. Umiera także jeden z najbliższych rycerzy władcy i pozostała dwójka musi rozwiązać, kto za tym stoi i odnaleźć nieistniejącą odtrutkę. Czy wygrają walkę z czasem? Kto jest w stanie dokonać cudu? Jakie tajemnice skrywają mury pałacu?


Gdy książka miała się pojawić, było o niej naprawdę głośno. Słyszałam o niej same pozytywne opinie i teraz wcale się nie dziwię. Po skończeniu wcale się temu nie dziwię. To była niesamowita przygoda w morskim świecie i intrygami politycznymi, dodatkowo okraszona drobinką magii.


Na początku miałam problem by się w nią wciągnąć. Od pierwszej strony zostajemy wciągnięci w wir wydarzeń i całego świata przedstawionego, troszkę trudno było się w tym odnaleźć. Jednak im dalej tym już było lepiej. Każda kolejna strona sprawiła, że coraz bardziej się wkręcałam i coraz trudniej było mi się od niej oderwać. Wszelkie intrygi, problemy, magia, która tam rządzi sprawiły, że powieść nabrała aury tajemniczości, niepewności i niezwykłości.


Bohaterowie są tutaj bardzo różnorodni. Każdy tutaj coś skrywa, czymś się wyróżnia. Są tajemnice, które nigdy nie powinny wyjść na światło dzienne.  Nie chciałabym za wiele zdradzać, ale warto wspomnieć o nich co nie co. Leto jest świetnym magiem, zrobi wszystko, by ocalić ważne dla niego osoby. Bardzo go polubiłam i kibicowałam na każdym kroku. Mimo że czasami zachowywał się dziwnie, to i tak był świetny. Aletha też spodobała mi się jako postać, była zaradna, samodzielna i uparta. Jej charakter pod pewnymi względami zgadza się z moim i to zawsze przeraża. Jest jeszcze Erica i do niej mam mieszane odczucia, z jednej strony rozumiałam jej zachowanie, a  drugiej podejście jej mi jakoś zgrzytało.


Muszę przyznać, że lektura sprawiła mi wiele radości. Była to miła odmiana w powieściach fantastycznych. Teraz jest to już bardziej popularne, ale jednak syreny i inne stwory morskie nie są aż tak popularne w literaturze. Cieszę się, że to się zmienia, bo są to fantastyczne i pełne tajemnic istoty. Autorka w bardzo nietypowy sposób ugryzła ten temat i wyszło jej to naprawdę dobrze.


Podsumowując, to iście fascynująca lektura. Jestem dumna z tego, że polscy autorzy próbują swoich sił w różnych gatunkach i wychodzi im to genialnie. Jeśli macie ochotę na niesamowitą przygodę morską, poszukiwaniem siebie, magię i mnóstwo intryg pałacowych to ta powieść jest zdecydowanie dla Was!


| Autor: Magdalena Kubasiewicz| Wydawnictwo: Uroboros| Data wydania: 14.04.2021| Liczba stron: 412| Gatunek: fantastyka| Moja ocena: 8/10|






Za książkę serdecznie dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka