Kwiecień plecień, bo przeplata..., czyli podsumowanie kwietnia ♥

Kwiecień był bardzo nietypowym miesiącem. Wydarzyło się naprawę wiele rzeczy i niekoniecznie dobrych. Trudno było mi się skupić na czytaniu, a maj nie zapowiada się lepiej, gdyż zaczynają mnie gonić terminy prac zaliczeniowych na studiach. No ale nie będę się żalić, tylko przedstawiam Wam, co udało mi się przeczytać w przeciągu tego miesiąca :)


Także zaczynając od początku:

1. "Rozgrywka"- interesujący kryminał, w którym nic nie jest oczywiste. Słuchało się ją naprawdę przyjemnie, przez cały czas czułam dreszczyk napięcia, a samo rozwiązanie było nieoczywiste. Bardzo przyjemny dreszczowiec.



2. "Bibliotekarka z Saint-Malo"- przejmująca, oczarowująca i przeraźliwie smutna. Wciągnęłam się od pierwszej strony i nie mogłam oderwać. Przepiękna opowieść o walce, uporze i miłości do książek.


3. "Barwy pożądania"- do tej pozycji mam mieszane odczucia. Z jednej strony ciekawa, a z drugiej nie potrafiłam zrozumieć zachowania głównej bohaterki. Dla mnie była to dość przeciętna powieść, niestety.



4. "Ochroniarz"- była przyjemna, dobrze mi się ją słuchało, ale miałam wrażenie, że skądś ją już znam i samo zakończenie w moim odczuciu trochę nierealne i nierzeczywiste(?)



5. "Lekarstwo na żal"- spodziewałam się czegoś bardziej łapiącego za serducho, jednak się nie doczekałam, ale i tak cieszę się, że zapoznałam się z nią i poznałam dalsze losy głównej bohaterki. 




6. "Cień i kość"- przeczytałam to ze względu na maraton i premiery serialu. To była bardzo przyjemna lektura, która mnie wciągnęła i mocno zaangażowała. Na pewno będę musiała zapoznać się z kolejnymi tomami, bo jestem ciekawa jak to się w dalszych losach rozwinie.


7. "Z piasku i popiołu"- kolejna powieść w tematyce wojennej i kolejna, przy której co chwila się wzruszałam. Powieść o bólu, niespełnionej miłości, buncie i sprzeciwienie się losowi. Smutna, przejmująca i piekielnie wciągająca! 



8. "Kochanka"- Kolejna powieść od Pani Edyty, która niesamowicie mi się spodobała! Poruszała poważne i niełatwe tematy. Pola po tym jak przyłapała męża na zdradzie musi poukładać swoje i syna życie. Jednak śmierć teścia i jego ostatnia wola powodują niemałe zamieszanie...


9. "Mała księżniczka"- klasyka, której do tej pory nie znałam i niezmiernie żałuję. Cudowna historia, pełna ciepła, dobroci i inteligencji małej dziewczyna, która z całą pewnością zasługuje na tytuł księżniczki!


10. "Szpiegomania. Podwójny przekręt"- to jest powieść graficzna skierowana do młodszego odbiorcy. Niestety nie jestem znawcą tego gatunku, dlatego trudno mi się o tym wypowiedzieć, ale historia była dość ciekawa, ładną miała kreskę i podobało mi się to, że młodsze dzieci czytając ją będą miały radochę, a tekst w ważniejszych momentach ma zmieniony kolor i łatwiej im będzie to zapamiętać.

11. "Wyższe sfery"- powiem krótko, niestety, ale nie podobała mi się kompletnie. To co w poprzedniej części spowodowało, że bardzo mi się spodobała, bo łamała schematy, tak tutaj to wszystko legło w gruzach. Jest mi z tego powodu niezmiernie przykro, ale główna bohaterka to dla mnie totalna klapa.


12. "Nevermoor. Przypadki Morrigan Crow"- cudowna powieść. Wciągająca od samego początku, z barwnymi postaciami, pełna akcji i niespodzianek! Dla mnie nawet lepszy zamiennik dla Harry'ego Pottera.


13. "Terapeutka"- całkiem niezła. Nie powiem, wciągnęła mnie, dostarczała dreszczyku emocji, ale samo rozwiązanie pozostawiło nie dosyt. Jakoś łatwo można było wydedukować jak to się zakończy.



14. "Naomi"- bardzo miłe zaskoczenie. Kompletnie nie spodziewałam się, że mi się spodoba i tak wciągnie! Zdecydowanie jedna z lepszych propozycji z gatunku romansu mafijnego, a jak możecie wiedzieć w tym względzie jestem wymagająca!



15. "Pokój bez widoku"- zapowiadała się extra, rozwinięcie to samo, odkrywanie tajemnice, grzechy przeszłości i obecna sytuacja dawała szerokie pole możliwości i znowu coś mi nie pasowało z samym zakończeniem. Jakoś miałam wrażenie, że nie pasuje ono do całej historii, nie wiem, trudno mi powiedzieć o co dokładnie chodzi.. 


16. "Zawalcz o mnie"- nawet nie potrafię określić, która powieść z tej serii podobała mi się bardziej! To są tak przejmujące, wzruszające i smutne historie, że trudno wybrać. Ale ta zdecydowanie ma w sobie coś, bo też wywołała u mnie łzy!


17. "Babka z zakalcem"- powiem tak, jak w historii Pana Alka pojawia się Róża to już wiadomo, że to będzie boskie! Uśmiałam się, wciągnęłam i słuchałam z ogromną przyjemnością, ale od razu uprzedzę, autor jeszcze nie zniknie w tym podsumowaniu :D

18. Arsene Lupin. Dżentelmen włamywacz"- przesłuchałam ze względu na serial o Lupinie, tylko nie wiem czy książka a serial mają coś ze sobą wspólnego. Jednak nawet jeśli nie, to powieść spodobała mi się na tym, że chętnie zobaczę Lupina na ekranie komputera.

19. "Zabawka"- najbardziej chyba w tej powieści jest to, że autor posiłkował się rzeczywistymi wydarzeniami. Bardzo mocna i dosadna lektura. Tajemnice, które zmienią wszystko i oprawcy, którzy dalej pozostają na wolności...


20. 21. "Oliver Twist" i "Wielkie nadzieje"- to książki z serii klasyka dla dzieci. Nawet nie wiecie, jak się cieszę, że takie serie powstają! Po pierwsze są ślicznie wydane, ilustrację cieszą oko i jest ich naprawdę dużo. Do tego same historie są oczywiście skracane, ale ich główny wątek i przesłanie pozostają niezmienne. To naprawdę cudne powieści i mam ogromną nadzieję, że uda mi się sprawić sobie całą serię, bo jak teraz zauważyłam tutaj teraz wychodzą powieści Charlsa Dickensa, ale jest też Sherlok i June Austin!

22. "Wszystko pochłonie morze"- głośny tytuł i wcale się nie dziwię. Na początku miałam problem, by się w nią wgryźć, ale potem już przepadłam! Wciągająca, tajemnicza i magiczna. Jeśli lubicie fantastykę i stwory morskie to zdecydowanie przypadnie Wam do gustu!


23. "Raz, dwa, trzy... giniesz ty!"- świat aktorów nie jest usłany różami, a w tym wydaniu to usłany trupami. Jak kolejna powieść Pana Alka, świetna wciągająca i oczywiście ze śmietanką najlepszych postaci!

24. "Klątwa Lucyfera"- nie wnikajmy czemu, ale mi zawsze bardzo podobają się powieści, które nie zawsze pokazują wiarę i religię z tej najlepszej strony. Tutaj mamy tajemnice, morderstwa i bardzo mądrego oprawcę, a za tym wszystkim kryje się historia sprzed lat. Bardzo ciekawa, choć momentami dłużyła się.



I tak właśnie przedstawia się moje podsumowanie. Ogólnie na ten moment to koniec u mnie sielanki, ponieważ maj i czerwiec to będzie katorga. Zbliża się sesja, trzeba przygotować mnóstwo prac, a dodatkowo czeka mnie przeprowadzka, także dużo czasu pochłania szukanie mieszkań, dzwonienie i ogarnianie wszystkiego. Mam nadzieję, że uda mi się ogarnąć to tak, byście tego nie odczuli i piszę właśnie mnóstwo postać do przodu, zobaczymy jak to wyjdzie. Jednak na razi życzę Wam przyjemnej majówki, wielu świetnych przeczytanych książek, a następny post będzie właśnie o zapowiedziach książkowych i na jakie książki warto zwrócić uwagę!







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka