Najlepsze przeczytane książki w 2020 roku

Nadszedł wreszcie nowy rok i dobrze byłoby się z poprzednim rozliczyć. Dawno nie robiłam już takich zestawień i mam nadzieję, że wyjdzie to w miarę dobrze i uda mi się przekazać i uargumentować dlaczego te a nie inne pozycje się tutaj znalazły. To oczywiście jest moja sugestywna opinia i wcale nie musicie się z nią zgadzać. Właściwie jestem bardzo ciekawa czy Wasze topki pokrywają się z moimi czy wręcz przeciwnie! :) Ogólnie przeczytałam ponad 250 pozycji, także wybrać te najlepsze było naprawdę trudno! Jednak już nie przedłużam i zaczynam. Od razu podkreślę, że nie są one w żadnej kolejności ustawione.


1. Iluzjonista Remigiusz Mróz


Jak dobrze pamiętam Behawiorysta był najlepszą książką przeczytaną w 2018 roku i ponownie historia Edlinga zostaje w mojej topce. To co Pan Remigiusz Mróz stworzył przy sprawach Edlinga dla mnie jest świetne. Za każdym razem przeżywałam to bardzo emocjonalnie. Zagadki i problemy, które zostały w niej zawarte są cały czas aktualne i zmuszają do przemyśleń. To genialny dreszczowiec, z ciekawymi zagadkami i piekielnie wciągający!


2. Najgłośniej krzyczy serce Martyna Senator


Tutaj zaś pozycja kompletnie inna od poprzedniej. Liceum dla każdego to trudny czas. Nina jest prześladowana przez najpopularniejszego chłopaka w szkole, a Kacper jest uważany za wyrzutka i outsidera. Ich drogi łączą się, gdy chłopak staje w jej obronie. Ich historia nie jest prosta, urocza i łatwa. Autorka pokazała jak trudne mogą być lata w takiej szkole, jak młodzież jest okrutna i nie myśli o innych. Książka przy której nie raz płakałam i miałam takiego doła, że głowa mała. Ważna powieść dla młodych ludzi.


3. Słowik Kristin Hannah


Ta powieść od dawna jest popularna wśród czytelników, wiele razy pojawiała się już w najlepszych z najlepszych i wcale mnie to nie dziwi. Zapoznałam się z nią dopiero niedawno i to było bardzo emocjonalne przeżycie. Historia do bólu smutna, straszna i przerażająca. Przy wątkach wojennych ja nie potrafię przejść obojętnie i łzy leciały mi co chwila. Autorka opisywała wszystko bardzo plastycznie, stworzyła niesamowitych bohaterów i dwa kompletnie różne podejścia do tej okrutnej sytuacji. Choć straszna, to cudowna i mocno zapadająca w pamięć.


4. Zniewolony Salomon Northup


Film oglądałam już milion razy i kocham go bez pamięci. Zawsze na nim płacze i mocno się wzruszam. Jednak książka to kompletnie inny kaliber. Jak ma się okazje poznać wszystkie myśli, widoki i uczucia bohatera, który został skazany na taki los, chociaż był niewinny. To było przerażające, a jednocześnie warte zapoznania. Teraz oglądając ekranizację zupełnie inaczej część wydarzeń odbieram.




5.  Chemia naszych serc Krystal Sutherland



Młodość, dorastanie, podejmowanie ważnych decyzji. Dziewczyna, która bardzo się wyróżnia i zawraca w głowie pewnemu spokojnemu i przykładnemu chłopakowi. Książka, która nie raz zmusiła mnie do przemyśleń. Słodko-gorzka historia o pierwszej miłości i tego co się z nami dzieje, jak człowiek radzi sobie z problemami. Powieść, o której można wiele dyskutować, przemyślać i rozważać inne wybory. Świetna pozycja!


6. Czego ci nie mówię Ysamin Rahman



Strona internetowa, która wybiera ci partnera do samobójstwa, opracowuje plan co musisz zrobić przed śmiercią i sposób w jaki sposób je odbierzesz. Trzy zupełnie inne dziewczyny w ten sposób się spotykają. Każda ma inne powody by odejść z tego świata i nie chcą już dłużej czekać. Przejmująca, wzruszająca, wciągająca i wywołująca melancholię. Ja długo po niej nie mogłam się pozbierać i dalej pamiętam co się w niej działo!


7. Daisy Jones & The Six i Na zawsze, ale z przerwą Taylor Jenkins Reid



Ponownie ta autorka w topce! To co ta Pani tworzy to dla mnie fenomen. Ja od nich nie potrafię się oderwać. Postacie i wydarzenia są tak opisane, że ja jestem w stanie uwierzyć, że te osoby żyły naprawdę, a ich historia wydarzyła się naprawdę. Daisy(...) to fikcyjny wywiad fikcyjnego zespołu, opowiada o ich początkach, latach świetlności, problemach i wielkim końcu. Zaś na zawsze, ale z przerwą to historia kobiety, która trafiła na mężczyznę idealnego, a los postanowił bardzo szybko jej go odebrać. Żałoba, ból i problemy z teściową i testamentem. Obydwie książki czyta się błyskawicznie i z wielkim zaangażowaniem, chociaż nie ma w nich tak wiele akcji. To jak są te powieści napisane to coś niesamowitego i wartego zapoznania się!


8. Marsjanin Andy Weir



Tą powieść pewnie zna już większość z Was. Mężczyzna, który na skutek silnej burzy piaskowej zostaje pozostawiony na Marsie sam. Musi poradzić sobie na tej niesprzyjającej planecie i liczyć, że ktoś na Ziemi zobaczy, że dalej żyje. Na szczęście jest bardzo pomysłowy i zaradny i nie pozwolił sobie za załamanie. Jego poczucie humoru nie raz przywołuje śmiech, a jego pomysły choć szalone, czasami okazywały się genialne. Słuchało  mi się ją z wielką radością i zaangażowaniem.


Na koniec takie wyróżnienia chciałabym dać kilku pozycjom, które także mnie zachwyciły, ale jakbym miała o nich wszystkich opowiedzieć, to nawet nie dotrwalibyście do połowy :D

1. Kasacja- za dynamiczną akcje, ciekawie wykreowane postacie i sprawę od której nie mogłam się oderwać

2. Cykl Czarny mag- za świetną fantastykę, fenomenalną główną bohaterkę, wartką akcje i nieoczekiwane niespodzianki

3. Seria Kwiat paproci- za słowiańskich bogów, wiele komizmów sytuacyjnych i ciekawą wizje Polski bez chrześcijaństwa

4.Vox- za straszną wizję świata, gdzie to mężczyźni rządzą kobietami, do czego zmierza świat, o walkę matki, która zrobi wszystko by ocalić swoje dziecko.

5. Teściowe w tarapatach- prześmieszna komedia kryminalna, gdzie dwie starsze Panie walczą ze starymi stowarzyszeniami i ukrywają zwłoki. Chyba więcej nie muszę tłumaczyć?


To już wszystkie książki, o których chciałabym wspomnieć. Zauważyłam, że w tym roku przeważały powieści smutne, samobójcze lub skłaniające do refleksji. Było jeszcze kilka powieści, które miały u mnie wysokie noty, ale po dłuższym czasie od ich przeczytania, moja opinia uległa zmianie, a jednak pozostawiam zawsze pierwsze reakcje. Jest jeszcze jedna powieść, która idealnie by pasowała, jednak jej premiera będzie dopiero w lutym i wtedy z pewnością będzie o niej u mnie głośno! Także dajcie znać, czy te książki znacie, lubicie, a może wręcz przeciwnie? Jestem bardzo ciekawa!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka