PRZEDPREMIEROWO: #590 Nie dajmy sobą pomiatać za to, że jesteśmy sobą!- "Nic wam nie jestem winna" ♥

Izzy to młoda dziewczyna, która pomimo swojej trudnej przeszłości, jest osobą niezwykle kreatywną i zabawną. Uwielbia rozśmieszać ludzi i chciałabym w przyszłości pracować w branży filmowej lub komediowej. Jednakże za sprawą jednej imprezy i spontanicznych decyzji jej życie diametralnie się zmienia. Wysłane przez nią rozebrane zdjęcia trafiają do internetu i obecnie w szkole nie ma życia, a to tylko wierzchołek góry lodowej. Jak poradzić sobie z osądem otoczenia? Jak odczepić od siebie łatkę "puszczalskiej"? Kto stoi za takim czynem? No i chyba najważniejsze pytanie, jak sobie z tym wszystkim poradzić psychicznie?


Mam ogromną nadzieję, że kojarzycie tą autorkę, ponieważ napisała ona także moją ukochaną w tamtym roku książkę "Zauroczona, zwariowana, zakochana", kochane 3Z! Od razu jak tylko to skojarzyłam, wiedziałam, że ta także mi się spodoba i na szczęście miałam rację. Jest humorystyczna, poruszająca współczesne tematy i zmuszająca do refleksji.


Główną bohaterkę trudno nie polubić! Izzy ze wszystkiego potrafi sobie żartować, ma cięty język i potrafi walczyć o swoje. Pomimo sytuacji, która ją spotkała, głowę nosi wyprostowaną i nie poddaje się presji otoczenia, a przynajmniej takie wywołuje wrażenie. Chce zapracować na siebie i swoją przyszłość. Nie popada ze skrajności w skrajność i została bardzo dobrze wykreowana, jako postać dopiero wchodząca w dorosłość. Mamy jeszcze jej przyjaciółką Ajitę, która także jest bardzo pozytywną i charyzmatyczną osobą. Staje za przyjaciółką murem i też potrafi się wdać w słowne potyczki. To są takie postacie, które na długo pozostają w pamięci i łatwo je obdarzyć sympatią.


Czyta się ją także rewelacyjnie! Cały czas się w niej coś dzieje, a poruszane wątki są ze sobą mocno powiązane i nie ma tutaj niczego "od czapy". Autorka miała rewelacyjny pomysł na poprowadzenie fabuły i choć mam małe zastrzeżenia (ale o tym zaraz), to i tak jestem miło zaskoczona. Jeśli chodzi o takie moje czepialstwo to żeby niczego nie zdradzać ogólnikowo powiem. Chodzi mi po pierwsze o sam motyw rozprzestrzenienia się tego zdjęcia, wydaje mi się, że przy dobie internetu taki skandal, o wiele szybciej rozszedłby się dalej niż nam tutaj to zostało przedstawione. Zaś druga rzecz to nie zgłoszenie całej sprawy na policję i jasne, jest o tym wspominane, ale nie zgłoszone. No dla mnie jest to dziwne, że to nie zostało tak dobrze pokazane, co powinno się w takiej sytuacji robić. Dużo to na fabułę by nie wpłynęło, a pokazało dobre wzorce. I tak samo rozwiązanie tej sytuacji, to troszkę śmiech na sali, ale cóż...


Nie patrząc na takie moje drobne czepialstwo to jest naprawdę genialna powieść. Poruszane są w niej ważne dla młodych osób wątki, takie właśnie jak upublicznianie czyiś zdjęć bez ich zgody, feminizm, temat LGBT+ czy jak można znaleźć w opisie przedstawianie podwójnych standardów przez wzgląd na płeć. Końcówka mocno porusza i dla wrażliwych osób polecam przygotować sobie chusteczki! Świetna i choć podoba trochę tematycznie do 3Z to i tak mająca ważny przekaz. Mam ogromną nadzieję, że będzie o niej zdecydowanie głośno i wiele osób po nią sięgnie, bo warto. Można z niej wynieść ważne lekcje, zwłaszcza o zaufaniu i pewności siebie.


| Autor: Laura Steven| Wydawnictwo: Must Read| Seria: Izzy O'Neill (tom 1)| Data wydania: 15.06.2022| Liczba stron: 360| Gatunek: literatura młodzieżowa| Moja ocena: 9/10|

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka