#517 "Nie ma rzeczy tak silnej, jak gniew... z wyjatkiem siły, która potrafi gniew ujarzmić... Ta siła jest jeszcze mocniejsza."- "Mała księżniczka" ♥

Siedmioletnia Sara zostaje przez swojego tatę wysłana z Indii do londyńskiej pensji panny Minchin. Dziewczynka jest rozpieszczana przez ojca do granic możliwości i tak ma też mieć w szkole. Przełożona choć niechętna, ale skuszona bogactwem zgadza się na takie warunki. Dodatkowym aspektem miała być informacja, że Sara ma dostać w majątku kopalnię diamentów. Wszyscy traktują ją jak księżniczkę. Jednak wszystko zmienia się gdy kopalnia staje się niewypałem, a ona z księżniczki staje się żebraczką. Czy zmiana statusu sprawi, że jej charakter się zmieni? Czy z dobrej, uroczej i uczynnej osoby, stanie się krnąbrna, wredna i marudna? Czy karma wraca?


Tak naprawdę ja rzadko staram się wypowiadać o klasykach, no chyba że w szkole tego od nas wymagano. Dla mnie choć mogą się nie podobać, to jednak muszą mieć coś w sobie, że zostały tak zapamiętane. W tym przypadku, na szczęście, i jest ważna i bardzo mi się podobała! To przepiękna historia, która nieraz mnie wzruszała i sprawiała, że robiło mi się cieplutko na serduszku!


Bohaterów jest tutaj ogrom! Każda osoba ma trochę innym charakter i czymś się wyróżnia. Wiele z nich można polubić i kibicować im. Wiadomo, na główny plan wychodzi Sara. Pomimo swojego wieku ma ogromną wiedzę i skromność. Swoim zachowaniem zaskarbia sobie ludzi, ale w żaden sposób nie próbuje się wywyższać, chwalić czy uważa się za lepszą. Jest miła, uczynna i pełna pomysłów. Jej wyobraźnia jest nie do opisania i to w wielu aspektach jej pomaga. Nigdy nikogo nie obraża i nie wdaje się w przepychanki słowne. Z godnością znosi to, co przynosi jej los. Rozumie powagę sytuacji i stara się nie narzekać.


Dodatkowo powieść, pomimo swoich lat, czyta się wyśmienicie i z wielkim zaangażowaniem. Przez nią się płynie i pochłania w zawrotnym tempie. To wydanie jest o tyle wyjątkowe, że ma przepiękne ilustracje. W powieści znalazłam wiele też cudownych cytatów, które przez cały czas są aktualne.


To przepiękna opowieść o dobroci, szczerości i serdeczności. Nie zrażajcie się jej wiekiem, bo cały czas ona jest aktualna i w każdym wieku można się z nią zapoznać. Na każdym etapie życia można coś z niej wyciągnąć i za każdym razem zwrócić uwagę na coś innego. Ja żałuję, że dopiero teraz się z nią zapoznałam, ale wiem, że z pewnością będę do niej wracać. Mam nadzieję, że także się z nią zapoznacie i też zachwycicie. 


| Autor: Frances Hodgson Burnett| Tłumaczenie: Józef Birkenmajer| Wydawnictwo: MG| Data wydania: 14.04.2021| Liczba stron: 448| Gatunek: literatura dziecięca| Moja ocena: 8/10|


Za powieść serdecznie dziękuję Wydawnictwu MG! ♥



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka