#328 "Potęga bywa największą słabością, jeśli nie masz w sobie pokory."- "Tajemne imię" ♥


Po zakończeniu trzeciego tomu, wiecie co się stało z bohaterami. Jaar szykuje się na wojnę, największą w historii. Po dwóch przeciwnych stronach stoją Strażnicy. W między czasie w Londynie pojawia się tajemniczy Kaspar. Czy mag odnajdzie się w świecie czarownic? Nadchodzą wielkie zmiany, wróg jest coraz silniejszy, a główni bohaterowie rozdzieleni. Jest jeszcze jedna postać, która będzie mieć bardzo ważną misję w całej historii.



Odnośnie tego tomu słyszałam dwie sprzeczne recenzje. Jedni mówili, że ten tom jest najlepszy ze wszystkich dotychczas, a drudzy wręcz odwrotnie, że to najgorsza część. Dlatego bałam się sięgnąć za Tajemne imię. Jednak im bliżej premiery piątego tomu, tym bardziej tęskniłam za tym światem. Zebrałam się i przeczytałam książkę. Na moje szczęście trafiłam do pierwszej grupy, ponieważ również uważam, że ten tom póki co jest najlepszy!

Według mnie ten tom pokazał, jak autor bardzo się rozwija z każdą kolejną częścią. Bohaterowie zmieniają swoje podejście do wszystkiego, myślą bardziej dojrzale, ale także potrafią walczyć o swoje poglądy. Dla mniej największą zmianę zobaczyłam u Kate i Fione. Dziewczyna jako Strażniczka musiała zmierzyć się z wieloma trudnościami. Została obarczona wielką odpowiedzialnością i czasami by wypełnić zadanie musiała podejmować trudne decyzje. To mocno na nią wpłynęło i zmieniło. Trwała przy swojej decyzji i nie ugięła się pod namową osób. Postawiła wszystko na jedną kartę. Zaś Fione, która na początku była postacią wesołą, szaloną i pełną dobroci, zmieniła się diametralnie. Miłość obudziła w niej kompletnie nowe emocje, o które bym się po niej nie spodziewała.To co zrobiła pod koniec książki, mocną mną wstrząsnęło. Z pewnością to posunięcie sprawia, że autor wiele w moich oczach zyskał. Chociaż szkoda, że relacja pary której tak kibicowałam, niestety potoczyła się nie po mojej myśli :(

Ogólnie książka bardzo miło mnie zaskoczyła. Dzieje się w niej o wiele więcej niż w poprzednich tomach. Trudno przewidzieć co za chwile może się wydarzyć. Akcja mocno się rozkręca i szczerze, jestem bardzo ciekawa jaki będzie finał tej historii. Naprawdę trudno mi określić jak potoczy się cała fabuła i kto odegra tutaj najważniejszą rolę!

Podsumowując ta książka jest naprawdę dobra. Zawrotna akcja, wyraziści bohaterowie i niesamowity obrót fabuły. Moim zdaniem warto kontynuować tą serię, nawet jeśli poprzednie części średnio Wam się podobały. Już nie mogę się doczekać kiedy w moje łapki wpadnie finałowy tom! ♥

| Autor: Adam Faber| Cykl: Kroniki Jaaru (tom 4)| Wydawnictwo: Czwarta Strona| Data wydania: 3.10.2018r.| Liczba stron: 550| Gatunek: Literatura młodzieżowa| Moja ocena: 8/10|


Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka