#262 Czy legendy mogą stać się prawdą?- "Porwanie" ♥


Soren został wypchnięty przez swojego brata z gniazda i porwany przez członków do Akademii Osieroconych Sów św. Aegoliusa. Tam chcą by kompletnie zmienił swoje życie i zapomniał o tym, co dotychczas przeżył i się nauczył. Jednak on się nie poddaje i za wszelką cenę chce wrócić do rodziny. Czy mu się uda? Jaki jest cel Akademii? Czy będzie wojna?


Nie wiem czy wiecie, ale lubię czytać książki, gdzie głównymi bohaterami są zwierzęta. Tym razem na pierwszy plan idą sowy. Muszę już na samym początku, że o tych stworzeniach dowiedziałam się naprawdę wiele!

Historia skupia się na młodym Sorenie i Gylfie, którzy nie chcą niczego zapomnieć, póki mogą dowiedzieć się jak najwięcej i potem uciec jak najdalej. Muszę przyznać, że naprawdę się wciągnęłam i chciałam poznać dalsze losy bohaterów. Potem przekonałam się, że szybko do tego nie dojdzie, ponieważ tych tomów jest bardzo dużo!

Polubiłam głównych bohaterów, tak samo jak i tych pobocznych. Każdy się czymś wyróżniał i nie zawsze był doskonały. Sówki różniły się każda od siebie i to było bardzo fajnym zabiegiem. Prócz tego, dzięki autorce poznałam naprawdę wiele różnych odmian sów i dowiedziałam się wiele na ich temat. To była pouczająca lektura!

Podsumowując książka jest krótka i dobrze napisana. Czyta się ją bardzo szybko i z wielką przyjemnością. Akcja jest wartka i z pewnością nie będziecie się przy niej nudzić. Ja będę już wyczekiwać drugiego tomu, bo zapowiada się na jeszcze ciekawszy niż pierwszy! Mam nadzieję, że dam radę zapoznać się z wszystkimi tomami tej serii i z każdym kolejnym, coraz bardziej Wam przekonywać, że warto ją zacząć! Dajcie znać czy czytaliście już tę pozycję, czy może dopiero macie w planach? Albo może pierwszy raz o niej dopiero słyszycie?


| Tłumaczenie: Marta Ziegler|Cykl: Strażnicy Ga''Hoole (tom 1)| Wydawnictwo: Nowa Baśń| Data wydania: 13.12.2017| Liczba stron: 350| Gatunek: literatura młodzieżowa| Moja ocena: 7/10|

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Nowa Baśń! ♥ 

3 komentarze :

  1. Czytałam i jestem bardzo na tak! Czekam na "Wędrówkę". Taka lekka, ciepła historia <3

    Pozdrawiam,
    toukie z ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam bo mam na nią ochotę! Tylko musi dość do momentu jak będę chciała zrobić zamówienie na książki

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie chcę mieć, jak tylko wydadzą wszystim części :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka