#191 "To, że jesteś wrogiem ich wroga, nie oznacza, iż stajesz się przyjacielem."- "Niepowszedni. Porwanie"



Nila i Alla są obdarzone niezwykłymi zdolnościami. Są Niepowszednie, przez co są bardzo poszukiwane przez handlarzy ludźmi. Siostry, podczas z jednej przejażdżki konnej, zostają porwane przez najgorszego łowcę, Welsa. Czy dziewczynom uda się uciec? Kogo spotkają na swojej drodze? Kto okaże się sojusznikiem, a kto wrogiem?



 "Rozum bywa groźniejszy niż miecz."

Książkę chciałam przeczytać od dnia jej premiery, ale nigdy nie miałam jakoś okazji :/ Jednak dzięki Darii to się zmieniło <3 Czy książka okazała się, tak dobra jak się spodziewałam?

Na pewno książka jest przepełniona akcją. Przy niej zdecydowanie nie będziecie się nudzić. Głowni bohaterowie, co chwila planują ucieczkę, mimo że nie zawsze im się udaje. Jest to zdecydowanie na plus, ponieważ książka ma 400 stron i ja nawet przez chwilę nie odczuwałam znużenia, tylko chciałam więcej!

"-Nilu, żyjemy.
-Żyjemy - powtórzyła cicho.
-A ty mnie kochasz.
-A ja cię kocham..."

Ale wiadomo, nie ma książki bez wad. Dla mnie wadą były niektóre zachowania bohaterów. Przede wszystkim wątek miłosny! Dla mnie potoczył się za szybko i w niektórych momentach był wręcz sztuczny. No i niektóre wymiany zdań... Rozumiem bohaterowie mają tam maksymalnie siedemnaście lat (chyba), ale wątpię by ktokolwiek  zwracał się do drugiej osoby w taki sposób, a zwłaszcza żeby byli dla siebie tacy milutcy. Może się czepiam, jednak czasami działało mi to na nerwy :( Jednak najlepszą postacią, która rozpierniczała system był lis wilczy <3 Jak ja kocham tego zwierzaka <3 Ktoś nie chciałby mi takie skołować?

Mam w tej recenzji tendencję by jedną rzeczy chwalić, a drugą krytykować :D Także teraz będę wychwalać sam pomysł autorki na powieść. Pani Justyna wykorzystała go w pełni, prócz tego wątku miłosnego, który można by było poprawić :D Jednak pomysł na zdolności bohaterów jest przegenialny! Jasne, spotykamy się w literaturze z postaciami, które porozumiewają się ze zwierzętami, potrafią leczyć czy są świetni w boju. Tutaj różnica polega na tym, że każda ta umiejętność wymaga czegoś od jego posiadacza i nie jest niekończąca się. Dodatkowo ta moc jest ograniczona. I to mi się za to bardzo podobało, bo bohaterowie nie polegali tylko na swoich dodatkowych zdolnościach, tylko na własnej wiedzy i doświadczeniu. No i coś, za co muszę naprawdę podziękować Pani Justynie to to, że główna bohaterka nie jest tą wyjątkową jednostką, która ma zbawić świat! <3 Nawet nie wiecie jak mnie ten powód cieszy, bo w końcu jakiś autor wyszedł poza schemat!
 
"- Jak z twoją pamięcią?
- Świetnie. Pamiętam, że się w tobie kocham."

Nie wiem czy to, co napisałam ma jakikolwiek sens, ale podsumowując książka bardzo mi się podobała. Pani Drzewicka wychodzi poza schematy i to jest świetne. Wykreowany przez nią świat jest nietuzinkowy i dopracowany. Bohaterowie są ciekawi i co dziwne bardzo utożsamiłam się  i z Allą i Nilą :D Jestem bardzo ciekawa drugiego tomu, bo jak czytałam opis zapowiada się wielki powrót jednej postaci :D 


| Cykl: Niepowszedni (tom 1)| Wydawnictwo: Jaguar| Data wydania: 30 marca 2016|Liczba stron: 408| Gatunek: literatura młodzieżowa| Moja ocena: 7/10|

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Darii, która zorganizowała z nią Book Tour!



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka