# 131 "Ten, kto niczego nie kocha, niczego nie rozumie."- "Miedziana rekawica"


Call wakacje spędza z ojcem. Jednak nie są one łatwe ani przyjemne. Pewnego razu chłopak odkrywa, że ojciec planuje coś złego i młody mag musi przed nim uciekać. Schronienie znajduje u swojej przyjaciółki Tamary i tam spędza końcówkę wakacji. Tymczasem powrót do Magisterium nie okaże się zbawieniem dla chłopaka tylko kolejną przeszkodą. Ze szkoły znika starożytna rękawica, a o kradzież zastaje posądzony ojciec chłopaka. Jednak czy to on jest winny? Jaką tajemnice skrywa Call? Czy przyjaźń trójki młodych magów przetrwa?



Pierwszy tom tej serii czyli "Próbę Żelaza" czytałam ponad rok temu i bardzo mi się podobał. Z tego co pamiętam wielokrotnie w recenzjach spotykałam sie z porównywaniami do Harry'ego Pottera i szczerze Wam powiem, ze nie zgadzam się z tym. Jedynymi podobieństwami jest trójka przyjaciół magów i na tym to się kończy.

"Miedziana rękawica" od razu zaczyna się od akcji. Bardzo podobało mi się to, że zostało przypomniane w skrócie to, co działo się w pierwszym tomie, bo uświadomiłam sobie podczas lektury, ze wiele rzeczy zapomniałam. A co do fabuły, bardzo mi się podobała! ♥ Cały czas coś się działo. Nie było nudnych wątków, nudnych lekcji. Tylko ucieczki, wyznawanie tajemnic, żywiołaki i ogarnięci chaosem.

Bohaterowie mimo młodego wieku byli sprytni i pomysłowi. W tej części trochę działał mi na nerwy Aaron, ale jako makar miał ciężko, więc mu wybaczam. Za to od początku do prawie samego końca nie trawiłam Tamary, która zachowywała się okropnie!

Naprawdę jestem pod wrażeniem tej książki, bo Cassandra Clare i Holly Black odwaliły kawał dobrej roboty. Podczas lektury miałam wrażenie jakbym czytała powieść jednej autorki, a nie dwóch. Wszystko było spójne i wyjaśniało się z czasem, nie pozostawało żadnych niedopowiedzeń. Kolejny tom zapowiada się równie interesująco i ciekawie jak ten i ja już będę wyczekiwać kolejnego tomu :D

Dlatego jeżeli czytaliście Próby Żelaza to koniecznie sięgnijcie po jej kontynuację! A jeżeli jeszcze nie zaczęliście swojej przygody w Magisterium to koniecznie to nadróbcie, bo to świetna seria przygodowa, pełna magii, przygód, tajemnic i niespodzianek. No i póki co, z czego ogromnie się cieszę, nie ma wątku miłosnego! Także jeszcze raz serdecznie polecam! :)

Moja ocena: 8/10 

 Za możliwość lektury serdecznie dziękuję Księgarni internetowej LoveBooks.pl




ZACZYTANEGO DNIA ŻYCZĘ! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka