#100 "Czasami, gdy ludzi ogarnia złość, wyżywają się na innych, a przecież otacza nas wystarczająco dużo przemocy."- "Playlist for the dead. Posłuchaj a zrozumiesz" ♥

Drogi czytelniku!
Jeżeli to czytasz to znaczy, że to już się stało i nie ma odwrotu. Przeczytałam niesamowitą książkę i muszę się nią koniecznie z Tobą podzielić, dlatego przeczytaj a zrozumiesz, dlaczego to właśnie ta książka powinna być kolejna na Twojej liście czytanych książek!



Sam znalazł swojego przyjaciela martwego. Jest dzień pogrzebu Haydena, a on nadal nie może pogodzić się z jego odejściem. Chłopak nie zostaje jednak bez niczego, przyjaciel zostawił dla niego playlistę, która rzekomo ma pomóc mu zrozumieć, dlaczego to zrobił. Co było powodem śmierci chłopaka? Co zawiera playlista? Kto jest winny śmierci? Czy duchy mogą nas nawiedzać?


Nie wnikajmy czemu, ale odkąd ta książka została wydana ja wiedziałam, że muszę ją przeczytać, bo to idealna książka dla mnie. Jednak gdy ją skończyłam nie wiedziałam co powiedzieć i nadal nie wiem. Jest to bardzo smutna książka, poruszająca ciężki temat jakim jest samobójstwo i jego powody. W sumie do samego końca nie wiemy co było przyczyną tej śmierci, bo autor nie odpowiada na to wprost tylko daje czytelnikowi pole manewru.

Bohaterowie w tej książce są nietuzinkowi i inni od wszystkich bohaterów, których poznaliśmy w książkach. Nie ma tu typowych popularnych, kujonów, maniaków komputerowych czy outsiderów. Tu jest mieszanka wszystkiego. Sam który kocha muzykę, gry komputerowe i komiksy. Astrid zwariowaną dziewczynę. Haydena który był skryty i niepewny siebie. I całą paletę innych charakterów. Jest w czym wybierać.

Cała historia nie opiera się tylko na motywie samobójstwa. Mówi też o pogodzeniu się ze śmiercią, o przyjaźni, miłości, o wymagających rodzicach i o tych co lekceważą totalnie swoje dzieci. O wielkich niespełnionych ambicjach, o prześladowaniach w szkole i próbach zaakceptowania siebie.

Ta książka to istna mieszanka emocji. Do tego jak ktoś, tak jak ja, będzie słuchał piosenek które rozpoczynają rozdział to ta książka nabierze całkiem nowego znaczenia. Te utwory sprawiają, ze historia nabiera całkiem innego, niesamowitego klimatu ♥

Dobra kończę ten chaotyczny post i mam nadzieję, że przekonałam Was po sięgnięcie po te powieść, bo warto. Nie zawiedziecie się, miło spędzicie z nią czas i zaczniecie inaczej myśleć o świecie i ludziach. Czytaliście już tę książkę? A może zamierzacie?

* W ogóle to jak widzicie to moja 100 recenzja! Nawet nie przypuszczałam, że tyle książek postanowiłam ocenić na blogu :D

ZACZYTANEGO DNIA ŻYCZĘ! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka