LBA #8 #9 #10 Jak zaczęła się moja twórczość z czytaniem?




Tak wypadałoby nadrobić zaległości w nominacjach, a mam ich trochę :D Także zapraszam do LAB do których nominowały mnie: Dobra córka zła, ArtGirl12, Zaczytana w książkach. I w takiej kolejności też są ułożone pytania od dziewczyn, także nie przedłużam i zapraszam :D     







1. Wolisz posiadać książki czy wypożyczać je z biblioteki?

Te książki które uwielbiam i kocham wolę mieć swoje, jednak tych których nie jestem pewna czy mi się spodobają, wolę wypożyczać z biblioteki.

2. Jaka książka sprawiła, że płakałaś?

Trochę ich było :D Ale płakałam tak mocno to tylko przy "Gwiazd naszych wina" i na "Wiernej". No i było kilka takich co mi łezka może dwie poleciały, ale nie mają porównania z tymi ^^

3. Czy jest taka ekranizacja książki, która jest lepsza od powieści według Ciebie?

Mam takie dwie, a mianowicie "Zostań jeśli kochasz" i "Trzy metry nad niebem". Obydwa filmy kocham i ryczę za każdym razem jak je oglądam, a przy książkach tak nie miałam. Poza tym sposób autorów opisywania wydarzeń nie sprawiły, że poczułam to samo co przy filmach. I mogłabym jeszcze wspomnieć o Więźniu Labiryntu, ale to z zupełnie innych powodów film podoba mi się bardziej od książek :)

4. Wolałabyś musieć do końca życia czytać tylko te książki, które masz w domu na półce, czy nigdy nie móc przeczytać żadnej z nich, a tylko z biblioteki lub pożyczone od znajomych?

Szczerze mówiąc ta co ja mam w domu mam łatwo dostępne, a w bibliotekach i u znajomych jest też wiele książek, które chciałabym przeczytać. Do tego jak prawie nigdy nie czytam książki więcej niż raz, choć teraz staram się to zmienić ♥

5. Jakie miejsce byłoby Twoim wymarzonym na wyjazd na wakacje?

Jakaś słoneczna plaża. Woda, słońce i piasek to coś co mi w te wakacje zabrakło :/

6. Czy są jakieś seriale, które nałogowo oglądasz? Jeśli tak, to jakie?

Ta... A to zabawna historia, bo ja seriali ogólnie nie oglądam. Jedyne jakie obejrzałam tak od deski do deski to Czas Honoru, anime SAO i pierwszy sezon Shadowhunters. Ale, ale jest dla mnie ratunek, bo od 2 tygodni oglądam Teen wolf i ostatnio skończyłam 4 sezon, więc już prawie nadgoniłam wszystko i ja nie wiem jak przetrwam do 15 listopada na ostatni finałowy sezon! ;-;

7. Jakiego koloru jest większość grzbietów Twoich książek na półce/półkach?

Białe albo czarne XD

8. Jakie są Twoje ulubione stworzenia fantastyczne?

Z racji tego, że oglądam Teen wolf to wilkołak

9. Ile książek leży na Twojej półce czekając na przeczytanie?

Około 20? Nie wiem nie liczyłam dokładnie :/

10. Co Cię najbardziej pobudza do pisania na blogu?

Ja prawie zawsze mam chęć do pisania jak skończę czytać książkę lub mam ciekawy pomysł na post. Na przykład chyba najbardziej pobudzona byłam, gdy pisałam o Shadowhunters lub o kolejnych tomach Trylogii Czasu. Albo mega dobra książka albo mega dno, które najchętniej zrównałabym z ziemią, najbardziej zachęcają i pobudzają mnie do pisania postów. Inne oczywiście też, ale to nie to samo... słowa same ze mnie nie wylatują, tylko muszę skupić się na tym co chciałabym Wam przekazać ^^

11. Jak myślisz - czy pisanie opowiadań itp. na blogu jest dobrym pomysłem?


Jak najbardziej! Dzięki temu taka osoba się rozwija, może prosić czytelników o rady i sprawdzić czy to co pisze jest dobre. Przecież nawet seria After na początku była ff, a teraz te opasłe tomiszcza stoją na półkach w księgarniach i wszyscy je znają :D



1. Jaki jest Twój ulubiony cytat?

Mam takie dwa:

"Kochać to niszczyć, a być kochanym to zostać zniszczonym"- Dary Anioła

"Nie da się zatrzymać czasu, lecz dla miłości czas może stanąć w miejscu."- Trylogia czasu
 

2. Twój ulubiony autor + dlaczego akurat ten?

Cassandra Clare, bo to dzięki jej książkom pokochałam tak naprawdę czytanie. To dzięki niej po raz pierwszy kupiłam książkę do domu tak dla siebie i zaczęłam kolekcjonować całą serię. To dzięki niej pokochałam fantastykę i znalazłam swojego pierwszego książkowego męża ♥ Cieszę się, że właśnie od tak dobrze dopracowanego świata fantazy zaczęła się moja przygoda z czytaniem ♥

3. Dlaczego piszesz bloga?

Przede wszystkim lubię mówić i pisać o książkach, dzielić się z Wami moimi odczuciami, przemyśleniami na temat danej książki. Dzięki blogowaniu też poznałam kilka wspaniałych osób, z którymi cały czas utrzymuję kontakt. No i prowadzenie bloga pomaga mi w pisaniu systematycznym, pisaniu długich wypowiedzi, bo ja zawsze miałam z tym problem. I jakby ktoś przeczytał moje pierwsze wpisy to naprawdę pisałam bardzo źle. To moja taka forma nauki przed wypracowaniami i maturą :/

4. Co jest w książce/jej pisaniu najważniejsze?

Moim zdaniem to dopracowanie całej akcji książki od początku do końca. Jeżeli ktoś pisze powieść jednotomową to ma łatwiej wprowadzi wszystko na początku, rozwinie akcje do punktu kulminacyjnego i zakończy wszystko na wyjaśnieniu reszty. Jednak pisanie trylogii lub serii wymaga więcej pracy, bo wszystko trzeba rozłożyć na poszczególne tomy. Jak dla mnie najlepsze trylogie pisze pani Gier, bo u niej każdy najmniejszy szczegół jest dopracowany i wszystko układa się w epickie zakończenie! No i niektóre fakty z pierwszego tomu, które wydają się nieznaczące, na końcu mają najważniejsze znaczenie! ♥

5. Zawód pisarza - trudny czy łatwy?

Trudny! Nawet jeżeli ktoś ma talent do pisania, to jednak napisanie książki zajmuje strasznie dużo czasu i pracy. Wymaga wiele poświęceń i wyrzeczeń. Poza tym trzeba znosić i fanów i krytyków, co czasami może przysporzyć nie jeden problem.

6. Księgarnia czy biblioteka?

Księgarnia, bo tam jest więcej nowości :D

7. E-book czy papierowe wydanie?

Zdecydowanie papierowe, ebooków nie znoszę!

8. Dlaczego, według Ciebie, uczniowie nie lubią lektur?

Bo to zmuszanie uczniów do czytania tego na co nie mają ochoty i to jeszcze w określonym terminie. Do tego niektóre lektury są pisane takim językiem, że naprawdę ciężko przez nie przebrnąć...

9. Książka czy film?

 Oczywiście, że książka!

10. Gdzie najczęściej czytasz?

Szczerze mówiąc gdzie się da! :D

11. Jaki gatunek książkowy uważasz za najlepszy?

Lubię i szanuję każdy gatunek, jak jednak najbardziej lubię młodzieżówki i fantastykę ♥




1. Jakie najbardziej lubisz okładki książek?

Które oddają klimat historii, a nie pokazują niewiadomo co i później człowieku skapnij się, o czym może być dana pozycja...

2. Co znaczą dla ciebie książki?


To moje małe narzędzie które przenosi mnie do zupełnie innego świata, który rządzi się własnymi zasadami ♥


3. Jaka jest Twoja ulubiona seria?


Dobrze, że serii mało czytałam, bo póki co tylko dwie i trzeciej jeszcze nie skończyłam! Także moje ulubione serie to oczywiście Dary Anioła i Percy Jackson ♥♥♥

4. Kim jest Twoja książkowa miłość?


Czy Wy serio chcecie żebym ja wymieniła wszystkich moich książkowych mężów? Póki co powiem Patch, z sagi Szeptem, a o innych moich książkowych mężach zrobię kiedyś oddzielny post :D Jeżeli chcielibyście taki post to dajcie znać ^^

5.Wolisz romanse, czy horrory?


 Jeżeli chodzi o filmy to horrory, a jak o książki to romanse ^_^

6.Ile działasz już w blogosferze?

 Ponad 20 miesięcy, bo bloga założyłam dokładnie 1 stycznia 2015 roku!

7. Jakie jest najgorsze imię książkowego bohatera?


Valed, bo ja zamiast tak go nazywać, to nazywałam go Waldek i mnie to bardzooo irytowało.. Waldek to, Waldek tamto :D

8. Co Cię denerwuje w powieściach?


Trójkąty miłosne i schematyczność i ten zabieg, że jest młody bohater, który z dnia na dzień odkrywa, że ma super moc, cała rodzina go całe życie oszukiwała żeby go chronić i że jego przeznaczeniem jest ocalić świat. Oklepane to na maksa i denerwujące...

9. Kim jest Twój ulubiony pisarz?


Cassandra Clare, Rick Riordan, Becca Fitzpatrick, John Green, Kerstin Gier i jeszcze pewnie milion innych :D


10. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?


Obejrzałam pierwszą część Igrzysk Śmierci i chciałam poznać dalsze losy bohaterów i wtedy przeczytałam całą trylogię w tydzień. A później obejrzałam Dary Anioła i tak przeczytałam pierwszą część w dzień no i od tego zaczęłam czytać już całą twórczość Cassandry Clare ♥


Nareszcie! Tyle pytań tyle odpowiedzi :/ Dziewczynom dziękuję raz jeszcze za nominację i tym którzy wytrwali do końca. No i że ja nie mam już sił na wymyślanie pytań ani na nominację, wiec...


ZACZYTANEGO DNIA ŻYCZĘ! ♥ 
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka