#117 "(...). Uważaj, o co prosisz, bo możesz dostać znacznie więcej, niż oczekujesz".- "W ogień"



Emily i Emma to najlepsze przyjaciółki, które razem starają się przetrwać liceum. Jednak niespodziewanie po śmierci ojca Emily, matka oznajmia, że muszę przyprowadzić się do Nowego Jorku. Dziewczyny za wszelką cenę starają się utrzymać ze sobą kontakt. Emmy pewnego dnia wysyła jej samobójczy list, a za chwilę dzwoni matka dziewczyny oznajmiając, że ona nie żyje. Życie głównej bohaterki legł w gruzach, mogłaby oddać wszystko by tylko móc się zemścić na winowajcach i zadać jedno najważniejsze pytanie przyjaciółce... Jednak czy na pewno jest w stanie poświęcić wszystko? 


Szczerze mówiąc ani okładka ani opis jakoś szczególnie mnie nie zachęcały do przeczytania tej powieści. Jednak jak tylko trafiła w moje łapki- przepadłam! Bardzo zaskoczyło mnie to, że po raz kolejny polscy autorzy mnie tak miło zaskoczyli :D

Sam pomysł na fabułę jest intrygujący, wiecie klimaty piekło- niebo, Bóg- diabeł itp. Autorka bardzo przyłożyła się do zagłębienia się w wiarę chrześcijańską, poglądy, historię i obrzędy,  które w literaturze są raczej pomijane. Z przerażeniem czytało się jak diabeł potrafi kusić człowieka do zaprzedania swojej duszy.

Nie chce zbytnio zagłębiać się w bohaterów, bo mogę za dużo zdradzić. Jednak denerwowała mnie główna bohaterka, bo ciągle zmieniała zdanie, a to była niezdecydowana, ciągle płakała i użalała się and sobą. Z drugiej strony rozumiem jej wahania, ale do umiaru. Za to zaintrygował mnie Michael, który pojawiał się sporadycznie i za każdym razem zaskakiwał. No i bardzo polubiłam Nathaniela, który cały czas mnie rozśmieszał :D Był zabawny, stanowczy i opiekuńczy. Mimo swojego "zawodu" potrafił zachować się odpowiednio do sytuacji.

Wielką zaletą książki jest szybkość z jaką się ją czyta. Ja naprawdę ledwo zaczęłam czytanie, a tu zaraz mam 100 stron za sobą. Nawet nie zdążyła zwrócić uwagi kiedy dobrnęłam do ostatniej strony. No i zakończenie, które zostawia taki niedosyt i ja już chce kolejny tom!!

Także jeżeli macie ochotę na dobrą fantastykę o aniołach i diabłach, o przyjaźni aż po śmierć i jeszcze dłużej, o zaprzedaniu duszy i walce z własnym sumieniem to "W ogień" jest idealną pozycją dla Was! I Daria to książka dla Ciebie, bo nie ma tu takiego typowego wątku miłosnego! <3 Dajcie znać czy macie w planach sięgnięcie po tę powieść, a może już ją czytaliście?

Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz serdecznie dziękuję księgarni internetowej PanTomasz.pl

     
ZACZYTANEGO DNIA ŻYCZĘ! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka