Najważniejsze dla mnie książki ♥

 Hej,


W niejednym tagu książkowym czy jakimś Q&A opowiadałam o jednej czy dwóch książkach, które są dla mnie niezwykle ważne. W dzisiejszym poście przedstawię wszystkie, które zdecydowanie na długo pozostaną w moim serduszku i na pewno nieraz jeszcze będę o nich wspominać!


1. Cała seria Darów Anioła Cassandry Clare



To chyba nie powinno być żadnym zaskoczeniem. Od tej serii wszystko się u mnie zaczęło. Odkąd obejrzałam po raz pierwszy Miasto Kości musiałam wiedzieć, jak potoczą się dalsze losy bohaterów i przeczytałam pierwszą część. Miasta Popiołów nie mogłam dostać w żadnej bibliotece i była wtedy pierwszą książką, którą kupiłam dla samej siebie i nie była to lektura :D Dalej Miasto Upadłych Aniołów i Miasto Zagubionych Dusz to były moje pierwsze ebooki, a Miasto Niebiańskiego Ognia przysporzyło mi pierwszego książkowego kaca. Od tytułów tej serii powstał pomysł na na nazwę bloga. To historia, która zapoczątkowała u mnie wszystko, namówiłam wielu znajomych do przeczytania jej i zdecydowania będzie zajmowała u mnie szczególne miejsce  w życiu. Niezwykle wiele jej zawdzięczam i cieszę się, że to ona przełamała moją niechęć do czytania.


2. Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy Rick Riordan


Do serii o Persiaku także będą miała ogromny sentyment, tylko trochę z innego powodu. Dzięki tej serii polubiłam mitologię grecką. Nigdy za nią nie przepadałam i miałam ogromny problem, by przypisywać postacie do konkretnych wydarzeń i powiązań. Sposób Ricka Riordana i jego pomysłowość pozwoliły mi zapamiętywać większość za pomocą luźnych skojarzeń, a postacie o których często pomijano na lekcjach, a zostały wspomniane w serii, potem pozwalały mi wygrywać olimpiady, np. jak dobrze pamiętam w trzeciej części jest wątek Atlasa, o którym nic bym nie wiedziała gdyby nie książka. I choć ekranizacje nie zbierają najlepszych opinii, to i tak uwielbiam je oglądać i przypominać sobie niektóre wątki, zobaczymy co zrobią z serialem...


3. Trylogia Czasu Kerstin Gier


To pewnie też nie jest żadne zaskoczenie, a przeczytałam ją dzięki Darii, której będę za to dozgonnie wdzięczna! Pokochałam ją za cudowną historię i niezwykły klimat. Po niej miałam takiego kaca książkowego, ze nie wiedziałam, że tak można. Czerwień rubinu to jedna z dwóch książek, które czytałam więcej niż raz (drugą jest pierwszy tom Percy'ego Jacksona). Z powodu zakończenia po raz pierwszy i ostatni  próbowałam pisać fanficka z kontynuacją tego. Pomysł nie został zrealizowany i plik gdzieś zaginął, ale można sobie wyobrazić, jak musiało wpłynąć na mnie zakończenie, że chciałam o tym pisać dalej :) Dodatkowo ze względu na to, że w pierwszym wydaniu nie było już dodruku, to wtedy także rozpoczęłam poszukiwania białego kruka i udało mi się go zdobyć, a euforia była nie do opisania! ♥


4. Endgame. Wezwanie James Frey i Nils Johnson Sheiton



O tej książce raczej dużo nie będę mówić, ponieważ jest dla mnie ważna z tego względu i była pierwszą, którą dostałam do recenzji. To było dla mnie wielkie osiągnięcie i zaszczyt, że wydawnictwo chciało nawiązać ze mną współpracę i wysłać mi książkę. Od niej zaczęły się współprace, które trwają do dziś.






5. Koszmar Morfeusza K.N. Haner 



W tym przypadku to była pierwsza pozycja, w której miałam przyjemność pisać rekomendację. To było takie pierwsze dziecko, które wzięłam pod swoje skrzydła. Niesamowite emocje, przeżycie, duma i radość!  Turdno zapomnieć o takich rzeczach i o nich pamięta się najdłużej!





6. Klątwa przeznaczenie Monika Magoski- Suchar i Sylwia Dubielecka



Ta książka zostanie ze mną na długo, ponieważ nawiązałam niezwykły kontakt z autorkami, także miałam okazję pisać rekomendację i patronować książce. Po raz pierwszy też do tego tytułu tworzyłam zwiastun, co było bardzo ciekawym przeżyciem. Dzięki niej także poznałam wspaniałe osoby, które także zakochały się w tej historii i wspólnie mogliśmy zrobić coś wspaniałego. Obecnie czytam drugi tom i przypominam sobie, dlaczego pierwszy tak bardzo mi się podobał!


Oczywiście jest jeszcze cała masa innych tytułów, które na długo pozostaną ze mną w pamięci, jak np. Listy do utraconej  Crank czy Alicja w krainie czarów, jednak jakbym zaczęła dalej wymieniać, lista nie miałaby końca. Dajcie znać jakie u Was książki zajmują szczególne miejsca w sercach ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka