#455 "Sądzę, że musimy wierzyć w ludzi, zanim na to zasłużą. W przeciwnym razie to nie jest wiara, prawda?"- "Daisy Jones & The Six"♥


Daisy Jones zawsze chciała tworzyć muzykę. Powoli jej kariera się rozwijała, ale przeszkód było wiele. Zaś The Six powstało z pasji i zyskali złoty bilet do sławy. Podczas nagrywania płyty ich manager proponuje dodanie damskiego wokalu i tak Daisy i The Six łączą siły. Najpopularniejszy zespół rock’n’rollowy na świecie daje 12 lutego 1979 roku koncert. Nikt nie przypuszczał, że to będzie ich ostatni występ jak i koniec kariery. Jak do tego doszło? Jak wyglądała ich droga na szczyt? Jakie relacje panowały w zespole?

"Siedmiu mężów Evelyn Hugo" było dla mnie wielkim zaskoczenie i zachwytem. Stała się jedną z najważniejszych i najlepszych książek jakie przeczytałam. Dlatego wobec tej książki miałam wielkie oczekiwania i bałam się, że się zawiodę. Jednak moje wymagania został spełnione i ta powieść była boska!

Tak jak przy wcześniej wspomnianej powieści ponownie mamy tutaj wywiady, a raczej skrawki rozmów. Każda postać opowiada o wydarzeniach ze swojej perspektywy. Wszyscy przeżywali to inaczej, a prawda po wielu latach została wreszcie ujawniona. Wszystkie brudy wychodzą na jaw, a sekrety przestają nimi być. Konflikty, zdrady i nieprzemyślane decyzje. 

Jeżeli chodzi o bohaterów to jest ich tutaj ogrom i o każdej można by było długo opowiadać. Ich historie były zabawne, smutne lub poruszające, czasami też chamskie i brutalne. Jednak dla mnie na pierwszy i najważniejszy plan wyszły dwie postacie. Przede wszystkim oczywiście Daisy Jones, kobieta przebojowa, piękna i skomplikowana. Mogłoby się wydawać, że jako osoba atrakcyjna i z talentem, będzie miała zawsze łatwo i będzie dostawać, to co sobie wymarzy. Jednak nic nie jest proste, jej młodość nie była usłana różami i na wszystko chciała sama zapracować. To osoba wybuchowa i niestałą w uczuciach. Robi co chce i nie interesują ją konsekwencje. Jako jedyna potrafi się postawić Billy'emu. Zaś jeśli chodzi o głównego wokalistę zespołu to była to dla mnie specyficzna postać. Bardzo dobrze autorka pokazała jego przemianę z chłopaka, który grał ze znajomymi w garażu w mężczyznę, bożyszcza kobiet, który myśli że wie wszystko co jest najlepsze dla płyty i zespołu.  Nie liczył się ze zdaniem innych i robił wszystko po swojemu. Nie zauważał, że swoim zachowaniem i decyzjami rani innych i nie pozwala im zabłysnąć. Zachowywał się nie fair wobec zespołu.

Ogólnie dzięki temu, że książka jest taką formą wywiadu czyta się ją naprawdę szybko. Na początku trudno było mi się w nią wgryźć i odróżniać postacie, ale im dalej tym lepiej. Z każdą kolejną stroną byłam coraz bardziej zainteresowana losami zespołu, a ich perypetie były czasami wstrząsające. Mocno zaangażowałam się w ich losy i naprawdę cieszyłam się, gdy Daisy stawiała się, w niektórych sytuacjach, Billy'emu. Zespół bał się lub wolał się nie wychylać, a ona nie obawiała się reakcji mężczyzny. 

W tej książce mamy przestawione losy osób z tamtego okresu. Autorka ponownie wplotła kilka ważnych historycznych wydarzeń z tamtych czasów, czym ponownie zdobyła moje serduszko. Do tego  w tamtych czasach bardzo popularny stał się handel narkotykami, a zwłaszcza opium. Bohaterowie zmagali się z różnymi uzależnieniami i konfliktami wewnętrznymi, zwłaszcza Billy miał dość burzliwą historię. 

Ogólnie podsumowując tą książkę była ona naprawdę dobra. Może nie doprowadziła mnie do łez jak Siedmiu mężów Evelyn Hugo, jednak miała w sobie to coś. Autorka ma świetny styl pisania i sprawia, że jak zacznie się czytać książkę, to naprawdę trudno się potem od niej oderwać. To świetna książka o rozwoju muzyki i artystach, którzy mają swoje problemy, ale muzyka pozwala im to okiełznać i stworzyć coś niesamowitego. Jeżeli nie jesteście jeszcze przekonani to może wspomnę jeszcze o jednej rzeczy. Ta powieść do wymyślony wywiad o wymyślonym zespołem, jednak autorka tak nam myli w głowie, że na końcu można znaleźć teksty ich piosenek, że naprawdę przez chwilę miałam ochotę poszukać ich na YouTubie, a to chyba najlepiej świadczy o tym co autorka potrafi. Wymyślić tyle detali i połączyć ją w jedną całość, że trudno uwierzyć, że jest to tylko fikcja.

| Autor: Taylor Jenkins Reid| Wydawnictwo: Czwarta Strona| Data wydania: 15.07.2020| Liczba stron: 424| Gatunek: obyczajowa, romans| Moja ocena: 9/10|



Książkę możecie kupić tutaj: Daisy Jonas & The Six


A tutaj polecam sprawdzić bestsellery
Za książkę dziękuję Księgarni internetowej TaniaKsiążka! ♥





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka