#11 Bóg, honor, ojczyzna ♥







Witajcie moi kochani czytelnicy!!
Przepraszam, że dopiero dziś i to jeszcze tak późno dodaje ten post, choć powinien on być wczoraj, ale no losowe wypadki mi na to nie pozwoliły :/ Przepraszam :*
                 No a tak powracając do tego czym chciałam się z Wami podzielić, a mianowicie: bycie patriotą, jak to wyglądało kiedyś, a jak teraz. Z roku na rok jest coraz gorzej. To już nie to samo, że to było prawie najważniejszym świętem narodowym, a teraz ludzie za przeproszeniem mają to w głębokim poważaniu. Zamiast dawać przykład młodym, jak to jest ważna dla Nas data 11.11.1918r. to nie, bo po co przecież te odzyskanie niepodległości po 123 latach niewoli i usunięcia Polski z mapy Europy było niczym wielkim... Nie w tych czasach lepiej pracować i dostać ok. 80 zł więcej w miesiącu.. To jest okropne zamiast pójść do kościoła, na cmentarz czy nawet na bieg niepodległości lepiej postać za ladą i obsługiwać ludzi. To ja mam do tych wszystkich ludzi pytanie: Po cholerę ludzie walczyli o tą niepodległość jeżeli nie doceniamy tego, a i tak czy byśmy mieli swój naród czy nie to i tak musielibyśmy pracować, więc po co miliony ludzi musiało w tej walce umrzeć?!
                
Jestem patriotkę i nie wstydzę się tego, lecz wstydzę się postawy ludzi wobec poległych. To ja młoda mam dawać przykład starszym, że powinniśmy pójść na cmentarz i zapalić znicz na ich cześć. Serio wczoraj bardzo się tym zdenerwowałam. Zastanawiam się czy tylko u mnie tak było?
Przykre jest dla mnie to, że w tych czasach najważniejsze są pieniądze i władza. Można chcieć być bogatym, znanym i branym za wzór do naśladowania, ale niech taka osoba pokaże, jak powinien zachowywać się prawdziwy Polak, patriota, obywatel. Niby rząd cały czas o tym mówi, ale nie robi nic by nauczać o naszej historii, a przysłowie mówi, że historia lubi się powtarzać, to czemu nie lepiej przypomnieć dzieje Polski i wyciągnąć odpowiednie wnioski, by uniknąć tego w przyszłości?
Tak rozpisałam się trochę, choć mogłabym więcej, ale wiem, że im więcej tekstu tym mniej osób czyta, więc tak na koniec śliczny wiersz ♥

Do kraju tego, gdzie kruszynę chleba

Podnoszą z ziemi przez uszanowanie
Dla darów Nieba....
Tęskno mi, Panie...




Do kraju tego, gdzie winą jest dużą

Popsować gniazdo na gruszy bocianie,
Bo wszystkim służą...
Tęskno mi, Panie...


Do kraju tego, gdzie pierwsze ukłony
Są, jak odwieczne Chrystusa wyznanie,
"Bądź pochwalony!"
Tęskno mi, Panie...

Tęskno mi jeszcze i do rzeczy innej,
Której już nie wiem, gdzie leży mieszkanie,
Równie niewinnej...
Tęskno mi, Panie...

Do bez-tęsknoty i do bez-myślenia,
Do tych, co mają tak za tak - nie za nie,

Bez światło-cienia...

Tęskno mi, Panie...

Tęskno mi owdzie, gdzie któż o mnie stoi?
I tak być musi, choć się tak nie stanie
Przyjaźni mojej...
Tęskno mi, Panie...

I taki bonusik świetna patriotyczna piosenka, przywołująca refleksje gdy się wsłucha w tekst <3 <3

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka