PATRONAT: #641 Na progu dorosłości...- "Łączka Czarna kostka" ♥

Dorastanie zazwyczaj nie jest proste i przyjemne. Trzeba zmierzyć się z wieloma przeciwnościami i trudnościami. Wkraczającą właśnie w dorosłość poznajemy naszą główną bohaterkę Weronikę. Nie jest jej łatwo, bo rodzina przeprowadziła się, dziewczyna musiała zmienić szkołę, plus mamy czasy pandemii, które dla wszystkich nie były proste. Rodzina zaczyna mieć coraz większe problemy, ponieważ ojciec oskarża żonę o zdradę. Chociaż oskarżyciel dużo lepszy nie jest i też przyprawia rodzinę o problemy. Główna bohaterka razem z bratem nie mają obecnie łatwo, a czekają na nich jeszcze większe problemy. Jak to się wszystko potoczy? Czy po każdym deszczu wychodzi słońce?


Historia Weroniki choć nie zaczyna się dobrze, to ma jednak pozytywny aspekt. Jeden ze znajomych w szkole- Michał, wykazuje wobec niej zainteresowanie. Pierwsza miłość kwitnie, pomimo trudności w domu rodzinnym i sytuacją w kraju, choć to nie jest łatwe. 


Gdy zabrałam się za to powieść, nie do końca zdawałam sobie sprawę, co mogę w niej dostać. Nie przypuszczałam, że będę się z nią zapoznawać w tak dobrym momencie. Nie wiem jakim cudem, ale trafiła ona w punkt, w chwili gdy tego potrzebowałam. Wywołała całą gamę emocji i przywołała wspomnienia pierwszego zauroczenia. Świetnie też pokazuje, jak trudne było dorastanie w momencie lockdownu i jak wiele problemów to spowodowało. 


Jeśli chodzi o postacie to były naprawdę świetnie wykreowane. Bardzo mocno utożsamiłam się z Weroniką, bo mam podobne podejście jak ona. To typ raczej grzecznej dziewczyny, która nie szaleje i skupia się na nauce. Jak na swój wiek, jest naprawdę inteligentna i potrafi wyznaczyć priorytety. Michał zaś może się wydawać, że to taki bawidamek, jednak dojrzale traktuje relacje z dziewczyną i póki co nie zapowiada się, żeby to miało się zmienić.


Tytułowa czarna kostka to osobliwy przedmiot, który skrywa w sobie pewne tajemnice. Mam ogromną nadzieję, że będzie jej kontynuacja, ponieważ ten wątek ma wielki potencjał. Wątków jest w niej całkiem sporo i zapowiada się dłuższa seria, co wcale mnie nie smuci! Pochłonęłam ją naprawdę szybko! Trudno było mi się od niej oderwać i przez długi czas siedziała mi w głowie. Porusza tematykę trudu dorastania, pierwszej miłości, problemów rodzinnych i szukaniu siebie w tym wszystkim.


To świetna lektura dla osób, które mogą znajdować się w podobnym wieku co nasza Weronika lub rodziców, którzy mają nastoletnie dzieci, by może lepiej je zrozumieć. Chociaż osobiście nie jestem w żadnej z tych grup i jakoś ta historia chwyciła mnie za serducho. Wywołała miłe wspomnienia, które były mi bardzo potrzebne. Dodatkowo jest przepięknie wydana i na pewno niejedną osobę zachwycą dodane detale. Jestem naprawdę zaszczycona, że mam okazję książce patronować i mogę Wam ten tytuł polecać!


| Autor: Wanda Siubiela| Wydawnictwo: Bookplan.pl| Liczba stron: 308| Data wydania: 31.03.2023| Gatunek: literatura młodzieżowa| Moja ocena: 8/10|


Za powieść serdecznie dziękuję autorce! ♥♥

1 komentarz :

  1. Cieszę się,, że możemy wspólnie patronować tak wspaniałej książce.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka