#485 "Jesteśmy tylko satelitami, które na jeden oddech znalazły się na tej samej orbicie, po czym poleciały dalej."- "Księżniczka i fangirl" ♥

 

Powracamy znowu na zlot fanów Starfield. Tym razem wszyscy fani czekają na informację o tytule najnowszej produkcji z tego uniwersum. Imogen zrobi wszystko, by uratować księżniczkę Amarę przed uśmierceniem. Za to Jess aktorka nie chce o tym myśleć. Ma nadzieję, że jej umowa już się skończyła i chce ruszyć dalej. Nie wiem, że to dopiero początek i będzie musiała sprostać nielada wyzwaniom. Przypadkiem te dwie dziewczyny spotykają się i okazuje się, że są do siebie bardzo podobne. Czy ten fakt zostanie wykorzystany? Czy uda się uratować Amarę? Czy Jess nie będzie musiała już grać tej roli?


Po poprzednim tomie, tak naprawdę nie nastawiałam się na nic wybitnego. Przez długi czas nie miałam na nią parcia. Wreszcie nadszedł ten moment i jestem w wielkim szoku, jak różni się od od Geekerella. Nie zapowiadała się wybitnie, a była wciągająca, zabawna i wartościowa! Książka z opisu mogła okazać się niezbyt ciekawa i innowacyjna. Każdy z nas pewnie potrafiłby wskazać kilka tytułów książek czy filmów o podobnej tematyce. Jednak jak już zaczęłam ją czytać to co chwila odkrywałam w niej coś wartościowego i pouczającego. Porusza ona naprawdę wiele różnych tematów, co w tych czasach szczególnie są częstym zjawiskiem.


Bohaterowie są bardzo różnorodni i interesujący. Imogen ma dość niskie mniemanie o sobie, bo często jej plany nie wychodzą. Jednak w sprawie z Amarą się nie poddaje i stała się tego pionierką. Wierzy w swój cel i stara się go osiągnąć. Do tego jest zabawna, pomocna i urocza. Jess zaś na początku działała mi na nerwy swoim zachowaniem, ale im bardziej ją poznawałam, tym jednak zaczęłam ją rozumieć i współczuć. Pojawiają się również osoby z poprzedniego tomu i byli świetni! Jest też asystent Jess, do którego mam mieszane odczucia. Reszta postaci była okey.


Fabuła już od samego początku zaczyna intrygować. Co chwila coś się w niej dzieje, mamy zaskakujące zwroty akcji i dużo komizmu. Styl autorki jest lekki i bardzo przyjemny. Czytało mi się ją o wiele lepiej niż poprzedniczkę. Też tematy hejtu w internecie, poszukiwaniu celu i patrzenie na sytuację z różnych stron są dobrze przedstawione. Można z niej wysunąć ważne wnioski. Jednak jak Geekerella jeszcze można podsunąć pod baśń Kopciuszka, tak tą do Księżniczki i żebraka bym nie powiedziała. Jednak mało było nawiązań to tego. 


Dlatego jeśli macie ochotę na dobrą powieść, na te ponure dni to Księżniczka i fangirl powinny się Wam spodobać. Nie musicie się martwić, bo nie trzeba znać poprzedniego tomu, nawiązania do niej są bardzo subtelne. Książka ma swoje przesłania, które w czasach internetu są naprawdę ważne i warto zwracać na to uwagę, hejt a konstruktywna krytyka to dwa zupełnie inne pojęcia.


| Autor: Ashley Poston| Tłumaczenie: Agnieszka Brodzik| Wydawnictwo: We Need YA| Cykl: Once Upon a Con (tom 2)| Data wydania: 18.09.2019| Liczba stron: 356|Gatunek: młodzieżowa| Moja ocena: 8/10|


Za książkę dziękuję Wydawnictwu We Need YA! ♥



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka