#272 Słonie robią martwym pogrzeby?!- "Misterium życia zwierząt" ♥



Wiedzieliście, że delfiny nawołują się po imieniu, szczury uwielbiają imprezować, a pisklaki kaczek zdają skomplikowane testy na abstrakcyjne myślenie? Te i jeszcze mnóstwo innych tego typu ciekawostek znajdziecie w tej książce. Jeżeli interesujecie się zwierzętami lub lubicie dowiadywać się różnych ciekawostek, to ta pozycja będzie zdecydowanie dla Was.



Zacznijmy od tego, że autor jest biologiem morskim i doktorem etologii. Jest aktywistą na rzecz ochrony i praw zwierząt. Był dyrektorem naukowym międzynarodowej organizacji zajmującej się ochroną wielorybów i delfinów. Jego książka to wyniki wieloletnich badań naukowych i własnej pracy ze zwierzętami. Dlatego mamy pewność, że autor wie, o czym piszę. Plus do niektórych informacji mamy odnośniki do potwierdzających to artykułów i filmików.

Ja od małego uwielbiałam uczyć się czegoś nowego na temat zwierząt. Zbierałam prenumeratę z Kaczora Donalda, który opowiadał o świecie zwierząt, godzinami oglądałam Animal Planet, a na lekcjach przyrody słuchałam jak oczarowana. Dlatego ta książka od razu mnie zainteresowała. I już mogę stwierdzić, że się nie zawiodłam.

Autor w bardzo przystępny sposób opowiada o różnych tendencjach zwierząt, o ich nietypowym zachowaniu, dwuznacznych zachowaniach, czy przywiązaniu. Z każdą stroną odkrywamy bardzo dużo różnych rzeczy. Ja na przykład po tej lekturze kompletnie inaczej zaczęłam postrzegać delfiny, żaby czy szympansy.

Dla osób które lubię zwierzęta i chciałby się jeszcze czegoś dowiedzieć, to ta książka będzie idealna. Pięknie wydana, bardzo wiele informacji na najróżniejsze tematy, jak seks, moda, pogrzeby, myślenie abstrakcyjne. Po prostu jest w czym wybierać. Dlatego serdecznie Wam ją polecam!



| Tłumaczenie: Ewa Walewska-Wilk, Rafał Sarna| Wydawnictwo: Amber| Data wydania: 13 marca 2018| Liczba stron: 416| Gatunek: literatura faktu| Moja ocena: 8/10|



Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Amber! ♥
 

1 komentarz :

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka