41# Pełzacze, nietoperze i prząśniki czyli "Gregor i niedokończona przepowiednia" Suzanne Collins ♥


Welcome in City of Books! ♥
Cześć wszystkim! Nawet nie wiecie jak się cieszę, że znalazłam trochę czasu by napisać tą recenzję :3 Szkoła od początku daje w kość, ciągle nauka, sprawdziany, kartkówki itp. a to dopiero początek, przede mną jeszcze 4 lata ;-; Dobra koniec tematu o szkole, dziś zapraszam Was do recenzji "Gregor i niedokończona przepowiednia"



Autor: Suzanne Collins

Tłumaczenie: Dorota Dziewońska

Wydawnictwo: IUVI

Data premiery: 08.04.2015r.

Ilość stron: 368

Moja ocena: 8/10




Opis:
 Opowieść o zwykłym nastolatku, który pakuje się w niebezpieczeństwo, aby wypełnić swoje przeznaczenie – i odnaleźć zaginionego w niewyjaśnionych okolicznościach ojca – w ukrytym świecie pod Nowym Jorkiem. Kiedy Gregor spada wraz z maleńką siostrą przez kratkę wentylacyjną nowojorskiego mieszkania, trafia do ponurego Podziemia. Ludzie żyją tam we względnej zgodzie z olbrzymimi pająkami, nietoperzami, karaluchami i szczurami, lecz ten niepewny pokój jest zagrożony. Gregor nie chce brać udziału w podziemnym konflikcie. Chce tylko wrócić do domu. Gdy jednak się dowiaduje, że ma szansę odszukać zaginionego ojca, a dziwaczna przepowiednia wyznacza mu kluczową rolę w niepewnej przyszłości Podziemia, zdaje sobie sprawę, że to może być jedyny sposób rozwiązania największej tajemnicy w jego życiu. Nie wie jeszcze, że ta wyprawa na zawsze odmieni i jego, i Podziemie. 



Autorkę większość zna z serii Igrzysk Śmierci, osobiście lubię tą serię, ale do umiaru, dlatego też byłam sceptycznie nastawiona do tej powieści. Jednak bardzo miło zostałam zaskoczona. Byłam pod wrażeniem odmiennego stylu Collins. Powieść czytało szybko, lekko i przyjemnie :3 Historia była ciekawa i pełna akcji.

Bardzo ta powieść różniła się od igrzysk co według mnie wyszło na dobre i chyba lepiej wychodzą autorce takie powieści luźniejsze :3 Dobra sam wygląd książki jest bardzo ładny. W środku czcionka jest dość duża i są duże odstępy między wierszami, co z pewnością ułatwia czytanie :3

Co do samej historii no jest podobna do Alicji w krainie czarów. Co nie zmienia faktu, że jest zła, wręcz przeciwnie jest świetna. Pełna akcji, kilka nieoczekiwanych zwrotów akcji. Historia porusza kilka ciekawych wątków, np. więzi rodzinne, walka z przeznaczeniem i poszukiwanie własnego "ja". Uczy, bawi, napędza strachu i umila czas :3

Bohaterowie.. Sam Gregor działał mi na nerwy jedenastolatek zachowuje się jak dorosły. W niektórych sytuacjach nawet ja bym tak nie zrobiła. Za to Botka.. pokochałam od początku. Swoim zachowaniem rozśmieszała mnie i uczyła, bo była otwarta na nowych ludzi, wszystkich traktowała równo i nikogo nie pomijała. Kochane dzieciątko♥ Co do postaci drugoplanowych nie mam zbytnio zastrzeżeń Choć Henry'ego można by było dopracować.   


Podsumowując książka jest bardzo dobra, dla mnie nawet troszeczkę lepsze niż Igrzyska Śmierci. Dobra pouczająca powieść, która cudownie umila czas :3 Serdecznie polecam!


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu IUVI ♥♥♥
A WAM ŻYCZĘ ZACZYTANEGO DNIA! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka