33# "Wieczność to kompozycja z chwili obecnych"- "Papierowe miasta" John Green ♥

Cześć wszystkim! ♥
Zalatany mam ten sierpień ;-; Latam od lekarza do lekarza i nie mam na nic czasu, to dlatego ta recenzja pojawia się dopiero dzisiaj, a nie wczoraj chlip chlip ;-; Dobrze, ale mówi się trudno i żyje dalej, dziś opowiem co nieco o Papierowych miastach pana Zielonego, tak więc zapraszam!

Autor:  John Green

Tłumaczenie: Biniek Renata

Ilość stron: 400

Wydawnictwo: Bukowy las

Data premiery: 05.06.2013r.

Moja ocena: 7/10


Opis:

Nastoletni Quentin Jacobsen spędza czas na adorowaniu z oddali żądnej przygód, zachwycającej Margo Roth Spiegelman. Więc kiedy pewnej nocy niegrzeczna Margo uchyla okno i zakamuflowana jak ninja, wkracza na powrót w jego życie, wzywając go do udziału w tajemniczej i misternie zaplanowanej przez siebie kampanii odwetowej, Quentin oczywiście podąża za dziewczyną.




"Zawsze wydawało mi się absurdalne, że ludzie chcą się z kimś zadawać tylko dlatego, iż ten ktoś jest ładny. To jakby wybierać płatki śniadaniowe ze względu na kolor, a nie na smak."





Autor:

John Green to znany pisarz amerykański - autor książek dla młodzieży. Zadebiutował powieścią "Szukając Alaski". Po tym sukcesie opublikował jeszcze kilka powieści, ale to "Gwiazd naszych wina" przyniosła mu największą popularność i poczytność. Jest także laureatem licznych nagród literackich, takich jak: The Printz Medal, Edgar Award oraz Printz Honor. Wspólnie z bratem Hankiem aranżuje projekt vlogbrothers w serwisie YouTube.
Poza tym kto go nie zna, ten człowiek napisał tyle wspaniałych książek, każdy książkoholik powinie przynajmniej jedną przeczytać. Jego książki są bardzo pouczające i zawierają naukę na życie.




"Nieważne, jak bardzo życie daje człowiekowi w kość, zawsze jest lepsze niż to drugie"



Fabuła:

Tak jak mówi opis Q jest po uszy zakochany w Margo, jednak ona to popularna dziewczyna, którą wszyscy lubią, ma wspaniałego chłopaka itp. Q za to ma w szkole przechlapane. Tych dwoje jednak mieszka po sąsiedzku za oknem, dosłownie. Pewnej nocy Marga zjawia się w pokoju Q i prosi o pomoc w nocnej przygodzie, która ma odmienić jego życie na zawsze. Tak się dzieje po nocnej zemście dziewczyna znika, a głównemu bohaterowi zostawia wskazówki, jak i gdzie może jej szukać. I o tym w większości jest książka o szukaniu Margo i przemyśleniach Q.



"Margo zawsze kochała tajemnice. W obliczu wydarzeń, które nastąpiły potem, nigdy nie opuszczała mnie myśl, że być może kochała je tak bardzo, że sama stała się tajemnicą."





Podsumowanie:

Po skończeniu piątej książki twórczości pana Greena spodziewałam się czegoś innego, z pewnością nie takiego zakończenia się spodziewałam. Bardzo fajny (nie wiem czy to było celowe czy nie) było to, że jak czytałam książkę to była strasznie wciągająca i zaskakująca, a gdy ją skończyłam to myślałam "przecież nic się tu nie działo, cały czas aby szukanie wskazówek i przemyślenia Q "a co jeśli" i zagadki". Jest w tej książce wiele ciekawych cytatów i przemyśleń, metafor. Ogólnie to taka spokojna obyczajówka. Zazwyczaj czytelnik albo ją kocha albo nienawidzi. Ja osobiście jestem neutralnie do niej nastawiona i boje się filmu, że będzie jeszcze gorszy, bo już nasłuchałam się różnych opinii. Podsumowując jak na książki Greena spodziewałam się czegoś innego porównując pozostałe jego książki, jednak najgorsza nie była. Dobra lektura na lato, trochę zagadek i tajemnic na gorące dni jak najbardziej. :)
"Szkoła średnia to ani demokracja, ani dyktatura - ani też, wbrew popularnemu przekonaniu, stan anarchii. Szkoła średnia to monarchia z prawa boskiego. A kiedy królowa jest na urlopie, rzeczy się zmieniają."



Piosenka idealna do słuchania to: Red Lips- Szanta ♥




W tym tygodniu jeszcze pojawią się wyniki konkursu :)

WAKACYJNEGO ZACZYTANIA ŻYCZĘ! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka