#713 W końcu trzeba życie wziąć w swoje ręce!- "Życiowe eksperymenty" ♥

Christie nigdy nie czuła się dobrze w miejscu, w którym mieszka. Chciałaby osiągnąć sukces i wie, że aby to zrobić musi opuścić rodzinne strony. Zdobywając kolejne prace, poznaje niesamowite osoby, które poszerzają jej horyzonty i uczą czegoś nowego. Dziewczyna zaczyna rozumieć jak funkcjonuje świat i jaka jest w tym wszystkim rola kobiet w społeczeństwie. Wie że tylko ciężką pracą i wytrwałością można coś osiągnąć. Christie na przestrzeni lat zostanie wystawiona na wiele prób, takie jak bieda, dyskryminacja czy choroby. Czy kobieta osiągnie swoje cele? Co spotka ją po drodze? 


Książki autorki to dla mnie takie miodek na serduszko. Zawsze sprawiają one, że poprawia mi się humor, dostaję dawkę motywacji do bycia lepszą i otula swoją dobrocią. Tak samo było w przypadku tego tytułu. Dodatkowo trafiła ona do mnie w idealnym momencie, kiedy w życiu miałam dużo zmian jak przeprowadzka i nowa praca. Bardzo zmotywowała mnie, do patrzenia pozytywnie na te nowości i mniej się obawiać.


Christie od początku zachwyciła mnie swoją postawą i konsekwencją w realizacji marzeń. To postać, od której wiele osób może czerpać inspiracje i ją naśladować. To kobieta wytrwała, pracowita, nie narzekająca, która nie poddaje się przy pierwszej przeszkodzie. Jej motywacja to naprawdę aspekt, który może być wielką inspiracją dla wielu osób. Podczas swoich podróży poznaje wiele osób, które jej pomagają lub wręcz przeszkadzają jej. Jednak z każdej relacji wyciągała jakieś lekcje, które pomagały jej później.


Choć można tą książkę uznać za literaturę klasyczną to czyta się ją lepiej niż niektóre powieści współczesne. Dużo się w niej dzieje, jest napisana prostym językiem, zrozumiałym na wielu osób. Czytało się ją szybko i przyjemnie. Chociaż nie ma w niej pełno zwrotów akcji czy wielkich tajemnic, to nie zmienia faktu, że jest ona wciągająca i na długo pozostaje w pamięci czytelnika.


Jeżeli szukacie książki inspirującej, wciągającej i pouczającej, to jest to zdecydowanie tytuł dla Was. Ostatnio trudno mi znaleźć powieść współczesną, która będzie przedstawiała wartościowe treści. Dlatego jeśli będę takich szukała to chyba trzeba ich szukać w literaturze klasycznej. Wam też polecam tego spróbować, bo możecie się pozytywnie zaskoczyć.


| Autor: Louisa May Alcott| Wydawnictwo: MG| Tłumaczenie: Dorota Tukaj| Data wydania: 14.08.2024| Liczba stron: 496| Gatunek: klasyka| Moja ocena: 8/10|


Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwo MG! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka