#712 "Jeśli kapłan jest w porządku, lud go zawsze złapie."- "Ucieczka Apsary" ♥


Elaman jako córka arystokratki ma z góry zaplanowaną przyszłość. Teraz rodzicielka wysyła ją na studia i niedługo ma rozpocząć naukę. Można powiedzieć, że wychowywała się w złotej klatce i nie wie, jak wygląda prawdziwe życie. Wujek u którego ma mieszkać w czasie nauki proponuje jej wyjście do tawerny, by mogła poszaleć, poznać inne elfy w swoim wieku i zasmakować młodości. Zbiegiem różnych wydarzeń poznaje tajemniczego elfa pielgrzyma- Czadarama. Mężczyzna mocno się wyróżnia kolorem skóry, ubiorem i zachowaniem. Po upojnej nocy, budzą się w polu, a Elaman jest przerażona konsekwencjami, które mogą ją spotkać za ucieczkę, dlatego jedynym rozwiązaniem jest upozorowanie porwania. Jednak będzie to dopiero początek przygód tej dwójki...


Jak tylko zobaczyłam zapowiedz tej pozycji od razu czułam, że to będzie lektura dla mnie. Fantastyka, ucieczki, humor i mnóstwo przygód, to aspekty, które bardzo mnie interesują i uwielbiam w literaturze. Od samego początku mnie wciągnęła, a im dalej tym było tylko lepiej! Sam finał był pełen akcji i zaskoczeń i jestem wściekła, że nie mam kontynuacji od razu pod ręką!


Bohaterowie zostali genialnie wykreowani. Elaman to młoda elfka, która nie zna świata, ale bardzo chciałaby go poznać. Na naturę naukowca, dlatego wszystko "inne" ją fascynuje. Nie ma uprzedzeń i chce zrozumieć genezę uprzedzeń lub inną kulturę. To jej nie odstrasza, a wręcz fascynuje. Ma pogodne i ufne usposobienie i zawsze jest chętna do pomocy. Czadamara zaś od początku jest dość tajemniczy i raczej niechętny na zwierzenia. Głównie skupia się na swoim zdaniu, bo jest dla niego bardzo ważne, jednak nie potrafi przejść obojętnie obok niesprawiedliwości lub cierpienia niewinnych osób. Jest niezwykle pomocny i nie narzeka na swoją sytuację. Pochodzi z innego kraju i na obcej ziemi nie jest miło widziany. Pomimo nietolerancji nie traci pogody ducha i potrafi do obcych wyciągnąć pomocną dłoń.


Książkę czyta się rewelacyjne. Ma dużo zabawnych momentów i emocjonujących momentów. Jest naprawdę przyjemną i wciągającą fantastykę, z której można wyciągnąć naukę. To lektura o dorastaniu, poznawaniu świata, nietolerancji i szukaniu własnej ścieżki. Dodatkowo pokazuje, że karna wraca i kłamstwo ma krótkie nogi.


Podsumowując, nie zawiodłam się na tej powieści i ogromnie się cieszę, że miałam okazję ją przeczytać. Poznajcie świat elfów, który rządzi się własnymi prawami, nietolerancja i wręcz rasizm jest na porządku dziennym oraz stawianiu pierwszych kroków w dorosłym świecie. Dla młodych dorosłych, którzy czują, że rodzice narzucają im własną wolę to lektura obowiązkowa. Zakończenie mocno zaskakuje i pozostawia duży niedosyt, dlatego z niecierpliwością będę wyczekiwać kontynuacji!


| Autor: Katarzyna Podstawek, Katarzyna Rutowska| Wydawnictwo: SQN| Data wydania: 21.08.2024| Liczba stron: 464| Gatunek: fantastyka| Moja ocena: 8/10|


Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu SQN! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka