#326 "Czasem jednak, kiedy się boisz, jedyne, co możesz zrobić, to zaufać."- "Podniebna pieśń" ♥


Erkenwald to kraina rządzona przez Królową Lodu. Porwała ona wszystkich dorosłych, a dzieci poukrywały się na terenie całej krainy. Eska jest więźniem królowej w zaklętej pozytywce i właśnie w takim położeniu znajduje ją Flint. Chłopak przybył do zamku, by uratować swoją matkę. Jednak jego plan się nie powiódł. Ta dwójka postanowi zapobiec złej królowej zdobycia upragnionej nieśmiertelności. Tylko czy im się uda? Jakie przeszkody będą musieli pokonać? Jakie znaczenie ma Podniebna Pieśń?


Na samym początku spodziewałam się typowej książki dla dzieci, którą przeczytam za jednym zamachem i pewnie szybko o niej zapomnę. Jednak im więcej czytałam opinii o tej pozycji, tym bardziej mnie ona intrygowała. Postanowiłam, że muszę się z nią zapoznać i dowiedzieć się, czy rzeczywiście jest taka dobra. I była to najlepsza decyzja! Ta powieść po prostu mną zawładnęła! Historia może nie jest szczególnie oryginalna. Dziewczynka, której przeznaczeniem jest uratowanie krainy i pokonanie tej złej postaci. Jednak powieść ma o wiele głębszy sens i to "drugie dno".

Postacie zostały również niesamowicie dobrze wykreowane. Autorka stworzyła je tak, że czasami nie wiemy, jak dana postać się zachowa i czy to, co mówi jest prawdą czy kolejnym kłamstwem. Eska to postać, która musiała od nowa nauczyć się żyć. Królowa odebrała jej wspomnienia, przez co dziewczynka miała od początku pod górkę. Musiała w bardzo krótkim czasie zrozumieć funkcjonowanie tego świata i tego do czego jest zdolna. Zaś Flint to chłopak, który boi się być sobą. Chce się wpasować do reszty plemienia i nie rozwija swoich umiejętności. Spotkanie z Eską wiele w jego życiu namiesza. No i jest jeszcze urocza Blu, którą polubiłam od samego początku i o mało się nie popłakałam przy końcówce!

Podniebną pieśń czyta się bardzo szybko i z wielką przyjemnością. Trudno się od niej oderwać, bo akcja cały czas pędzi. Autorka ma bardzo lekkie pióro i moim zdaniem i dzieci i starsi odbiorcy znajdą w niej coś dla siebie!

Podsumowując Podniebna pieśń jest dla mnie odkryciem stycznia i wątpię by którakolwiek powieść szybko ją przebiła. To przepiękna opowieść o poszukiwaniu własnej tożsamości, przyjaźni, lojalności i walce o wspólne dobro. Jestem pewna, że każdy odnajdzie w niej coś dla siebie. Po cudowna opowieść o zamarzniętej krainie, gdzie przynależność nie liczy się od tego, w którym plemieniu się urodziłeś. Serdecznie polecam! 

| Autor: Abi Elphinstone| Wydawnictwo: Wilga| Data wydania: 16.01.2018r| Liczba stron: 320| Gatunek: Literatura młodzieżowa| Moja ocena: 9/10|

Za powieść serdecznie dziękuję Wydawnictwu Wilga! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka