#289 "Cokolwiek się stanie, my to przetrwamy."- "To,czego nie widać" ♥


Można powiedzieć, że Malwina ma wszystko: pieniądze, wpływowych rodziców, wiedzę i to, co mogłaby sobie zażyczyć. Ale czy na pewno? Czy pod powłoką idealnej rodziny, gdzie nie muszą tego udawać przed znajomymi też tak jest? Tu kryje się cały sekret,  Malwina jest ciągle nękana psychicznie przez swoją matkę i brata. Czy dziewczyna zdobędzie odwagę, by zawalczyć o siebie? Czy uda jej się komuś powiedzieć o swoich problemach? Kto tak naprawdę ma problem, matka, która powinna chcieć dla dziecka jak najlepiej, czy córka, która nie umie sprostać wymaganiom?



Od momentu, gdy tylko przeczytałam opis tej powieści, wiedziałam, że ta książka złamie mi serce. Doskonale znam ten temat i byłam ogromnie ciekawa, jak autorka sobie z nim poradzi. I co mogę powiedzieć? Dała jak najbardziej radę.

Historia Malwiny złapie za serce każdego czytelnika. Dziewczyna ma tak sztuczną rodzinę, jak tylko się da. Dla jej matki liczą się tylko kontakty z wpływowymi znajomymi i to, by zawsze móc się chwalić, czego jej dzieci nie osiągnęły. Malwina jest postacią, z którą bardzo łatwo się utożsamić. Naprawdę współczułam jej, kiedy czytałam czego ona nie robi by zadowolić rodzicielkę. Oczywiście na próżno. Na jej szczęście poznaje w tych trudnych chwilach Natalię i Bartka, którzy otwierają jej oczy na to, co się dzieje w jej życiu.

Musze powiedzieć, że autorka świetnie wykreowała swoich bohaterów. Do każdej postaci mogłabym przypasować osobę, którą osobiście znam i jej charakter byłby taki sam. Każda postać miała swoją historię, swoje problemy, z którymi musiała się zmierzyć. Wszystko było brutalnie prawdziwe i dlatego tak świetnie mi się to czytało.

Powieść nie ma może pędzącej na łeb na szyję akcji, ale i tak ciężko się od niej oderwać. Momenty, gdy nie mogłam jej czytać były dla mnie torturą i nie mogłam przestać o niej myśleć. Pani Agata na świetny, lekki i przyjemny styl pisania, dzięki czemu przez powieść się płynie i nawet nie wiadomo, kiedy dobrnęło się do końca.

Naprawę, historia Malwiny chwyciła mnie za serce. To cudowna powieść o trudnym dorastaniu, walce o lepsze jutro, miłości i przyjaźni. Już nie mogę się doczekać, aż wyjdzie kolejna powieść tej autorki, bo coś czuje, że dołączy do grona moich ulubionych autorek! ♥

|Autor: Agata Polte| Wydawnictwo: Zysk i S-ka| Data wydania: 28.05.2018r.| Liczba stron: 304| Gatunek: literatura młodzieżowa| Moja ocena: 8/10|


Za powieść serdecznie dziękuję autorce! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka