#204 Wilki czają się wszędzie!- "Wilki" ♥





Tytułowe wilki to ludzie, którzy już wiele osiągnęli, ale to dla nich za mało, zdecydowanie za mało. Podstępem, oszustwem i kłamstwem chcą osiągnąć jeszcze większe profity. Tylko czy wzbogacając siebie nie sprawi, że ktoś straci dom, rodzinę, środki do życie? Wilki czają się wszędzie i nigdy nie działają w pojedynkę.




Pan Robert Gong w swojej powieści chciał przedstawić najgorsze zachowania, do jakich są skłonni ludzie, gdy w grę wchodzą duże pieniądze i sława. Wiadomo każdy chce zyskać jak najwięcej przy najmniejszej pracy. Tylko czy tak się da?


W tej powieści nie mamy takiego głównego bohatera. Jest ich kilku i każdy z każdym a jakieś powiązania, niekoniecznie dobre. Dlatego tak trudno określić, kto jest dobry, a kto niekoniecznie.


Szczerze powiedziawszy nie znalazłam w książce osoby, która przypadłaby mi do gustu. Każda miała swoje za uszami, a manipulacje i strategie, jakie stosowały konkretne osoby, działały mi na nerwy. 


Także ciężko na początku wgryźć się a tą opowieść, ponieważ często przeskakujemy pomiędzy postaciami, które ciężko czasami odróżnić. Ja na przykład miałam problem z rozróżnieniem żeńskich bohaterek. Jakoś szczególnie się od siebie nie różniły i miały bardzo podobne powiązania i momentami nie ogarniałam, o kim ja w końcu czytam.


Książka ma niecałe 200 stron i dzięki temu szybko się ją czyta. Autor stawia przede wszystkim na akcje i układy pomiędzy bohaterami niż na ich kreację, przez co, powieść na tym traci. Jednak nie powiem, że to, co wymyślił Pan Gong jest złe.


Niestety znam przypadki, które potwierdzają to, co opisuje autor. Człowiek dla pieniędzy jest w stanie zrobić naprawdę wiele. Jest to przerażające, ale niestety prawdziwe. Ciężko zaprzeczyć, że im człowiek ma większe zyski i wpływy, tym chce więcej. Lekarze, prawnicy te elity są ze sobą w powieści powiązane, a ich układy są zatrważające. Ciężko uwierzyć, że takie rzeczy mogą dziać się w Polsce, a jednak.


Dlatego jeżeli chcielibyście sięgnąć po tę powieść, nie oczekujcie wybitnie wykreowanych bohaterów, tylko mocne i rzeczywiste problemy polskiego społeczeństwa. Ja mam naprawdę wielki dylemat czy ta powieść mi się podobała czy nie, jednak chyba bardziej skłaniam się ku tej pierwszej opcji. Im więcej o niej myślę, tym więcej prawdy w niej odnajduje i jestem ciekawa innych książek tego autora.


| Autor: Robert Gong| Wydawnictwo: Firma Handlowo-Wydawnicza Alfa-Zet| Data wydania: 2006 (data przybliżona)| Liczba stron: 195| Gatunek: Literatura piękna| Moja ocena: 5/10|



Za możliwość przeczytania tej książki serdecznie dziękuję Portalowi Księgarskiemu Książki.net oraz Autorowi!


1 komentarz :

  1. Nie słyszałam dotychczas o tej książce, ale sama nie wiem, czy by mi się spodobała. Lubię wyrazistych bohaterów...
    kraina-ksiazek-stelli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka