#378 "- Kiedy nikt, ale to nikt cię nie rozumie, to zwykle znak, że jesteś w błędzie."- "Vicious. Nikczemni" ♥



Victor i Eli poznali się na studiach. Byli kompletnymi przeciwieństwami, a mimo wszystko dobrze się dogadywali. Wszystko zaczęło się zmieniać, gdy Eli na temat swojej pracy wybrał temat o osobach Ponad Przeciętnych. Od tamtego momentu życie chłopaków drastycznie się zmieniło. Po dziesięciu latach ta dwójka to śmiertelni wrogowie, którzy chcą się nawzajem pozbyć. Poznajcie świat, w którym nie ma dobrych postaci i poznajcie Ponad Przeciętnych!


Ile to ja się o tej książce nie nasłuchałam! Ta okładka wyskakiwała naprawdę wszędzie i każdy ją zachwalał, wreszcie i ja musiałam sprawdzić o co chodzi z jej fenomenem. Powiem Wam, że nie jestem tak wielką fanką tej historii jak inni, jednak na swój sposób mnie urzekła. Ja do książek V. E. Schwab miałam trzy podejścia. Zaczęłam czytać Mroczniejszy odcień magii i porzuciłam po 50 stronie, ponieważ w ogóle mi nie podpasowała. Potem sięgnęłam po Okrutną pieśń i ta była o wiele lepsza, jednak nadal bez zachwytów. I dopiero Vicious sprawiło, że chyba będę robić więcej podjeść do twórczości tej Pani.

Ogólnie powieść jest pełna akcji. Poznajemy wydarzenia z teraźniejszości, kilku dni wcześniej oraz 10 lat wstecz. Na początku przez to można się pogubić w tych przeskokach, ale później wszystko pięknie się łączy. Wręcz dodaje to dynamiki. Od razu mogę Was uprzedzić, że książka jest bardzo brutalna i nie ma w niej miejsca na miłosne uniesienia. Tutaj ciągle są pościgi, planowanie i bójki.
Bardzo spodobał mi się również pomysł na powieść. Ponad Przeciętni to ciekawy temat, który autorka w niezły sposób wykorzystała. Umiejętności takich osób też nie są banalne i po najmniejszej linii oporu wymyślone, także dla mnie to też było na plus.
Bohaterowie zostali bardzo ciekawie przedstawieni. Eli to chłopak skryty w sobie. to samotnik, który wierzy w wyższe cele. Za wszelką cenę chce zrealizować swoje plany i robi to bardzo skrupulatnie. Victor zaś to osoba, która nie boi się ryzyka, wszystko bierze z przymrużeniem oka i jest jest bardzo przebiegły. Ma wszystko zaplanowane nawet kilka kroków do przodu. Oprócz głównych bohaterów jest jeszcze kilka pobocznych postaci, które uwielbiałam, ale chciałabym żebyście sami ich poznali.
Podsumowując Vicious. Nikczemni to naprawde dobra książka, przy której nie będziecie się nudzić. To powieść pełna brutalnych scen i akcji, z zakończeniem które wbije Was w fotel i będziecie z niecierpliwością czekać na kontynuację. Ja sama byłam w szoku, że tak to się wszystko potoczyło i jestem ogromnie ciekawa co w kolejnej części spotka bohaterów. Dlatego Wam również serdecznie polecam byście dali tej książce szansę!

| Autor: Victoria Schwab| Tłumaczenie: Maciej Studencki| Cykl: Złoczyńcy (tom 1)| Wydawnictwo: We Need YA| Data wydania: 24.04.2019| Liczba stron: 400| Gatunek: fantastyka| Moja ocena: 8/10|

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu We Need YA! ♥


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka