Kilka ciekawych książkowych propozycji od Wydawnictwa Kobiecego/ Kobiece Young

Zbliża się powoli lato, chociaż pogoda na to za bardzo nie wskazuje. Dlatego może warto rozejrzeć się za powieściami słonecznymi, ciepłymi, uroczymi i lekkimi. Chciałabym Wam przestawić kilka propozycji poruszającymi wszelakie tematy i będą to nowe i starsze pozycje. Mam nadzieję, że znajdziecie coś dla siebie, bo wydaje mi się, że Wydawnictwo Kobiece idealnie wpasowuje się w te klimaty.


1. "Do wszystkich chłopców, których kochałam"



O tej pozycji chyba dużo opowiadać nie muszę. Większość z Was pewnie kojarzy już Larę Jean, która pisała listy, do wszystkich chłopaków, których kiedyś kochała. Nagle te wiadomości trafiły do adresatów i jej życie diametralnie się zmienia i nabiera tempa. Jest to pierwszy tom, a kolejne to następne trudności, jakie powstają na jej drodze do szczęścia. Jest to powieść lekka, urocza i typowo młodzieżowa. Mimo, że jest to wznowiona wydanie i ma swoją ekranizację, to nie ma się odczucia, że wydarzenia są już nieaktualne i przestarzałe. Mamy poruszane tutaj tematy młodzieńczej miłości, budowaniu pewności siebie, jak ważna jest rodzina. Świetna lektura na leniwe dni!


PEŁNA RECENZJA TUTAJ 



2. "Proroctwo cieni"


Tym razem coś dla fanów fantastyki i mitologii. Nicole przeprowadza się do nowego miasta. Pierwszy dzień w nowej szkole pokaże, że nie jest tym, kim dotąd myślała. Podczas oglądania Komety Olimpijskiej ona i kilka innych uczniów zostają obdarzeni wyjątkowymi mocami, jednak wiąże się to z spełnieniem proroctwa. Czekają na nich potwory, tytany i wiele podróż.  Jest to seria, której wyszły już wszystkie tomy, każda część nie jest długa, a sprawie wiele radość. Jest w niej ogrom przygód, misji, rozterek miłosnych, przepowiedni i komizmów sytuacyjnych. To powieść skierowana dla fanów mitologii, powieści Ricka Riordana i przygodówek. 


RECENZJE POSZCZEGÓLNYCH TOMÓW



3. "Bibliotekarka z Saint- Molo"


Jocelyn żyje w spokojnym miasteczku z mężem i pracuje w bibliotece. Wszystko wydaje się piękne, dopóki nie nadchodzi informacja o wojnie. Zaczyna się walka, oblężenie, bunt i strach. Mąż zostaje wysłany na front, a ona musi bronić swojej wielkiej miłości, książek. Rozpoczyna się bunt i walka z okupantem.

I kolejna zmiana gatunkowa. Świeżótka nowość, która niejedną osobę złapie za serce. To opowieść przepełniona bólem, strachem i walką o każdą chwilę wolności. Autor świetnie zarysował różne charaktery i pokazał, jakie podejście miały różne osoby z różnych frontów. Książka dla osób, które szukają opowieść historycznych połączonych fikcją literacką, lubią tematykę wojenną i książkę o książkach.


PEŁNA RECENZJA TUTAJ


4. "Piekarnia czarodzieja" 


Młody chłopak musi uciekać z domu, ponieważ zostaje oskarżony o coś okropnego. Schronienie znajduje w znajomej piekarni, która ma w ofercie bardzo nietypowe wypieki. Zaczyna pomagać w codziennych obowiązkach i dostrzega, że nie wszyscy ludzie są dobrze i że często mają niecne zamiary.

Teoretycznie jest to powieść skierowana do młodszych czytelników, chociaż ja bym tego tak nie skategoryzowała. Tutaj autorka nie owija w bawełnę, jest rzucone wszystko na tacy. To powieść o bólu, niesłusznych oskarżeniach, najróżniejszych ludzkich charakterach i ogólnie smutna. Bardzo ciekawym zabiegiem są dwie różne wersje zakończenia. Tego jeszcze nie widziałam w literaturze. 


5. "Zapadnij w serce" 


Rowe dwa lata wcześniej przeżyła coś okropnego. O tego czasu unika wszelkich spotkań z innymi. Jednak gdy ma zacząć studia, postanawia zmierzyć się ze swoimi lękami. Na jej drodze pojawia się Nate i po bliższym poznaniu chce jej pomóc doświadczyć tego, co ominęło ją przez tyle czasu.
To kompletny wyciskacz łez, dlatego do lektury polecam przygotować zapas chusteczek. Przepiękna, bolesna i piekielnie wciągająca. Ma już swoje lata, ale wystarczy mi, że o niej pomyśle i od razu mam w głowie całą fabułę i łzy w oczach, a czytałam ją już jakiś czas temu. To jest pozycja dla fanów "Przypadki Callie i Kaydena", podobne klimaty i podobne emocje!


PEŁNA RECENZJA TUTAJ


6. "O psie, który dał słowo"



Mogłoby się wydawać, że Bailey wykonał już wszystkie swoje zadania, a jednak Ethan prosi go o jeszcze jedną przysługę. Ma tym razem opiekować się Bruce, który przez pewne schorzenie dopóki nie przestanie rosnąć, będzie musiał poruszać się na wózku. No i tutaj będzie potrzebny psiak, który pomoże mu w codziennym funkcjonowaniu i będzie wspierał psychicznie.

Jeżeli chodzi o serię Był sobie pies to ja ją uwielbiam. Z wielką radością sięgam po kolejne historie. Jednak ta dla mnie jest najlepszą ze wszystkich. Nawet nie wiecie ile ja łez przy niej wylałam, ile emocji ona we mnie wywołała. Ta powieść tak chwyta za serducho, że to głowa mała. Jest po prostu fenomenalna i mam nadzieję, że jej również powstanie ekranizacja, bo z wielką radością zobaczyłabym to na dużym ekranie!


PEŁNA RECENZJA TUTAJ


Okey, tak się właśnie przedstawia moje zestawienie. Starałam się wybrać i nowsze i starsze pozycje i z różnych gatunków, poruszające inne tematy. Jestem ciekawa, co według Was powinnam jeszcze dodać do zestawienia, bo sama zastanawiałam się jeszcze nad Papierowym magiem, ale nie przeczytałam nadal kontynuacji i nie wiem jak to dalej wypadnie, chociaż pierwszy tom był naprawdę dobry. I jestem bardzo ciekawa, która książką od Wydawnictwa Kobiecego jest Waszą ulubioną?

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka