#523 Jakie właściwości ma cmentarny kwiat?- "Poza dzień i poza czas" ♥


Antonia to młoda studentka weterynarii, której wielką pasją jest fotografia. Jest zamknięta w sobie, a jej azylem stał się stary cmentarz, który bardzo ją inspiruje. Pewnego dnia, który wydawał się taki sam jak każdy kolejny, znajduje zranionego chłopaka i mimo obawy postanawia mu pomóc. Daniel zaś pojawił się w nieodpowiednim czasie i miejscu i usłyszał coś, czego nie powinien. Teraz jest poszukiwany przez niezbyt miłych ludzi. Ta dwójka niby taka różna, a jednak podobna. Czy Antonia będzie chciała dalej pomagać chłopakowi? Czy uda mu się uniknąć złapania? Czy połączy tych bohaterów?


Mogłoby się wydawać, że ta historia niczym się nie wyróżnia i łatwo będzie można przewidzieć rozwiązanie, że wszelkie znane schematy zostaną w niej zawarte. Jednak ja się miło zaskoczyłam. Nawet nie spodziewałam się, że uda mi się ją tak szybko przeczytać, a zwroty akcji wywołają u mnie tyle emocji. 


Powieść czyta się rewelacyjnie! Od pierwszej strony zafascynował mnie styl autorki i trudno było mi się od niej oderwać. Strony uciekały mi w błyskawicznym tempie i nawet nie wiem kiedy już byłam w połowie lub na samym końcu. Autorka w piękny sposób opisała bohaterów, wydarzenia, ich emocje. Łatwo można było się z nimi utożsamić i kibicować z całych sił. Do tego ta lekkość pióra, cos niesamowitego i bardzo miłe zaskoczenie, ponieważ to moje pierwsze spotkanie z twórczością Pani Agaty.


Bohaterów, większość, polubiłam od razu. Antonia, bardzo podoba mi się wybór imienia, bo jest nieczęsto spotykane, była spokojna, inteligentna, nie ponosiły ją emocje, od razu dało się odczuć jej wewnętrzne dobro i też skrywane demony. Jej zachowanie było o tyle zrozumiałe, że nie zachowywała się jak typowe bohaterki powieści, tylko wyróżniała się. Trudno mi to określić nie zdradzając fabuły, ale powiedzmy hipotetycznie: zwykle jak bohaterka jest zakochana, to robi jakieś niezrozumiałe rzeczy, jest emocjonalna i widzi przez różowe okulary. Tutaj Antonia, nie myśli tylko o sobie, ale też o najbliższych, myśli nad różnymi rozwiązaniami i nie robi czegoś impulsywnie. To było świetnym zagraniem i sprawiało, że trudno byłoby jej nie polubić. Daniel tak samo, spodobał mi się od początku, kibicowałam mu i mimo wszystko był wielkim szczęściarzem! Babcie pokochałam od razu za jej poczucie humoru i kilka śmiesznych planów. Za to Paweł mnie irytował, ale tak chyba miało być.


Jedyne, do czego mogłabym się przyczepić, ale to już szukając dziury w całym to to, że bohaterowie do pewnego momentu to chyba byli ze stali albo nieśmiertelni. Nie wydaje mi się, że przy tym co im się przytrafiło mogli tak dobrze funkcjonować, czy tyle wytrwać w konkretnym stanie. Też rozumiem, że działała tam adrenalina czy chęć przetrwania itp., no ale tutaj można już dyskutować, a ja nie mam takiej wiedzy medycznej, by określić czy to jest możliwe. Jednak to moje takie już czepialstwo. 


Co jeszcze mogłabym Wam powiedzieć o tej pozycji, by zachęcić do sięgnięcia? Czyta się ją świetnie, bohaterowie są bardzo dobrze wykreowani, akcji o dziwo jest dużo, przez co czytelnik się nie nudzi. Zakończenie było emocjonujące i przez chwilę miałam wrażenie, że autorka skończy to kompletnie inaczej, niż miałam w głowie i będę płakać.


Dlatego jeżeli macie ochotę na powieść, z którą spędzicie kilka cudownych godzin, która Was rozczuli, wciągnie i być może wyciśnie łzy, to dla Was idealny tytuł. Pięknie napisana, z myślącymi bohaterami, ciekawą otoczką starej baśni i przepełniona emocjami. Osobiście jestem pod wielkim wrażeniem i zdecydowanie będę chciała zapoznać się z innymi książkami autorki, bo ta wywarła na mnie wielkie, pozytywne wrażenie! 


| Autor: Agata Czykierda- Grabowska| Wydawnictwo: Czwarta Strona| Data wydania: 05.05.2021| Liczba stron: 307| Gatunek: obyczajowa, romans| Moja ocena: 8/10|






Za książkę serdecznie dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka