#48 Wolisz mieć serce czy spełnić bezwzględnie obowiązki? "Endgame Klucz Niebios" James Frey ♥

Welcome in City of Books! ❤
Dziś mam dla Was recenzje jednej z najlepszych książek jakie wydano w 2015 roku! Endgame Klucz Niebios to szał! Pierwsza część była świetna, a druga to istne arcydzieło. To co tam się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie <3 Ale na resztę zapraszam na dalszą część postu :3


Autor: Jamey Frey

Tłumaczenie: Bartosz Czartoryski

Seria: Endgame

Wydawnictwo: SQN

Ilość stron: 512

Data premiery: 21.10.2015r.

Moja ocena: 9,5/10



Opis:
Klucz Ziemi został już odnaleziony. Pozostały jeszcze dwa. I dziewięciu Graczy. Tylko jeden może zwyciężyć. Toczy się gra o istnienie ludzkości. Aisling Kopp wierzy w niemożliwe: Endgame może zostać powstrzymane. Zanim jednak dociera do domu, przechwytuje ją CIA. Wiedzą o Endgame. I mają własny pomysł, jak powinno zostać rozegrane. Pomysł, który może zmienić wszystko. Hilal ibn Isa al-Salt ledwo przeżył atak, który potwornie go okaleczył. Teraz wie o czymś, o czym pozostali gracze nie mają pojęcia. Aksumowie są w posiadaniu sekretu, który może ocalić ludzkość, a nawet pokonać istoty stojące za Endgame. Sarah Alopay zdobyła pierwszy klucz. Niestety kosztowało ją to zbyt wiele. Jedyną rzeczą, która pozwoli jej utrzymać demony z daleka, jest udział w grze. Gra, żeby wygrać. Klucz Niebios – gdziekolwiek jest i czymkolwiek jest – będzie następny. Pozostałych przy życiu dziewięciu graczy nic nie powstrzyma przed jego zdobyciem.



 Endgame się zaczął, wybuchło Zdarzenie i nie ma już odwrotu. Trzeba GRAĆ!

Klucz Niebios rozpoczyna się kilka dni po zdobyciu Kluczu Ziemi. Gracze zaczynają poszukiwania Klucza Niebios, jednak jak się później okazuje nie jest to łatwe i większość Graczy nie chce go zdobyć. Ale dlaczego? Czemu nie chcą wygrać? 
Książka cały czas zaskakuje i trzyma w napięciu. Ja czytając ostatnie 50 stron byłam jak na szpilkach i aż ręce mi się trzęsły. To co oznaczono za Klucz Niebios było okropne i bardzo utrudniało robotę i sumienie Graczy. Jak to główkowałam jak ja bym postąpiła, to miałam i mam nie lada wyzwanie, bo z jednej strony przychodzi obowiązek i zobowiązanie wobec swojego ludu, a z drugiej sumienie.
Co uznać mogę za malutką wadę to to, że postacie nie zaskoczyły mnie swoim zachowaniem. Jak postępowały w pierwszej części tak i tu, więc nadal lubiłam i nienawidziłam te same postacie. Kibicowałam też tym samym i bałam się o ich losy. Jedna postać mnie zaskoczyła ale nie pozytywnie. Powiedzmy, że rozumiem jest Endgame, a on zostawia ślad po sobie w głowie, ale nie do tego stopnia by wycinać części ciała ukochanej osoby, to było blee XD
Książka zaskoczyła mnie tym, że są w niej poruszane wątki religijne i to nie wymyślone tylko cytaty Biblii- Mojżesz, przejście przez Morze Czerwone itp. Ale nie tylko religia chrześcijańska tu jest, wspominano  również o buddyzmie, hinduizmie itp. Ciekawe też było to że do akcji dodano agentów CIA i FBI to dodawało dodatkowej akcji, dramatu i rozlewu krwi!

W ogóle składam pokłony Wydawnictwu SQN, bo w ramach premiery tej części i w ogóle aby zachęcić do przeczytania serii zorganizowali Polski Endgame! Można było samemu szukać kluczy, rozwiązywać zagadki i niesamowicie się bawić. Sama niestety nie mogłam wziąć udziału i bardzo tego żałuję ;-;, ale może ktoś z Was był? Jeśli tak to jak wrażenia? :D
Podsumowując książka jest cudowna, wspaniała, świetna. Jest prześliczne wydana, rozdziały są jak zwykle ciekawe, niedługie, a obrazki oczywiście cholernie trudne do rozwiązania :D Powieść czyta się znacznie szybciej i lepiej niż swojego poprzednika, wydawać by się mogło, że autor wpadł w  rytm i dopiero się rozkręca i pewnie będzie miał dla Nas jeszcze nie jednego asa w rękawie i jak to będzie w trzeciej części to może to być najlepsza seria ever! I już nie mogę doczekać się kolejnej części, czyli poszukiwanie Klucza Słońca *.* Tak wiem, że ten post jest chaotyczny, ale nie wiem co napisać, bo nadal jestem w szoku oczywiście miłym :) No i trudno mi opisywać akcje nie rzucając spojlerami, ale chyba udało mi się nic nie spolerowywać, jakbym coś napisała dajcie znać w komentarzach :)
Raz jeszcze serdecznie polecam Wam tą serię, bo jest inna niż wszystkie, jest wyjątkowa! ❤❤❤❤

A za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu SQN! ♥


ZACZYTANEGO DNIA ŻYCZĘ!! ♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka