#560 Dlaczego niektóre przedmioty są przeklęte?- "Przeklęte przedmioty. Osobliwe, ale prawdziwe historie o najbardziej niesławnych obiektach świata" ♥


Na pewno znacie jakieś historie miejsc czy przedmiotów, które są przeklęte lub nawiedzone. Opowieści o duchach czy upiorach część osób fascynuje, niektórych przerażają, jednak trudno potwierdzić czy takie zjawisko ma rzeczywiście miejsce. W tej książce znajdziecie historie danej rzeczy, jak doszło do tego, że zostało przeklęte lub wręcz przeciwnie, niektóre bardzo znane, inne mniej oczywiste. Dla fanów horrorów i paranormalnych zjawisk, lektura idealna.


W okresie Halloween fajnie wczuć się w klimat grozy i poczytać o czymś przerażającym. Osobiście przez długi czas unikałam horrorów jak ognia i nie chciałam mieć z nimi nic wspólnego. Potem się to mocno zmieniło i jestem tego wielką fanką. Dlatego obok takiego tytułu nie mogłam przejść obojętnie. Byłam ogromnie ciekawa, ile z tych rzeczy kojarzę i powiem szczerze, że było tego naprawdę mało! Poznałam wiele, niezwykle interesujących rzeczy i dowiedziałam się kilku ciekawych faktów.



Kilka takich przedmiotów było inspiracjami do stworzenia filmów czy książek i dlatego możecie je kojarzyć. Kto z Was nie słyszał przynajmniej raz o lalce Annabell, o której mamy trzy filmy czy zaczarowany pierścień z Władcy Pierścieni lub przeklęte starożytne sarkofagi z filmów o Indianie Jones czy nawet gra z Jumanji? To nie był czysty pomysł tylko niejako inspiracja i dopowiedzenie reszty.


Gdy zaczęłam się z nią zapoznawać, nie byłam do końca pewna czy mi się spodoba ze względu na formę. Krótkie treści niekoniecznie do mnie przemawiają i stosunkowo czyta mi się je dłużej niż klasyczną historię. Na szczęście tak się nie stało. Te historie były tak ciekawe, że chciałam tylko więcej i więcej. Autor ma niesamowicie lekkie pióro, potrafi zainteresować czytelnika, tym co chce przekazać, nie przynudza, nie rzuca tylko suchymi faktami, tylko są też anegdotki, przypuszczenia czy czasami plotki. 


Może jako fanka horrorowych klimatów, trochę za mocno to odbieram, ale jestem zachwycona tą książką. Dzięki niej mocno wydłużyła się moja lista miejsc, które chciałabym kiedyś zobaczyć, lista filmów do obejrzenia także. Przez niektóre rzeczy, aż z ciekawości zaczęłam przeglądać w tym temacie informacji w internecie, zwłaszcza jedna piosenka i obrazy mocno mnie zaintrygowały. Bardzo ciekawym tematem, który autor poruszył był taki dział, zastanawiający się dlaczego jakaś rzecz nie jest przeklęta. Niby  jest znana, można by mu było przypisać kilka nieszczęść itp. a jednak nikt nigdy nie powiedział, że to jest przeklęte/nawiedzone.


Dodatkowy atut tej powieści to także ilustracje! Jest ich cały ogrom i może nie są aż tak mocno przerażające, ale jednak dodają temu wszystkiemu klimatu. Prawie na każdej stronie jest jakaś ilustracja, dzięki temu możemy sobie też wyobrazić jak dana rzeczy wygląda, chociaż wujek Google, też tych obrazów dostarczy (sprawdzałam!).


Powtórzę to, co wspomniałam na wstępie, dla fanów horrorów i paranormalnych zjawisk to jest totalny must read! Jeśli macie ochotę na dreszczyk emocji lub chcielibyście się dowiedzieć jaka jest teoria o zatonięciu Tytanica lub czemu są książki oprawiane u ludzką skórę, to gorąco ten tytuł polecam. Nie trzeba czytać jej ciągiem, można tylko interesujące Was tematy, chociaż tak od siebie powiem, że wszystkie są równie ciekawe i można się z nich wiele dowiedzieć lub odkryć coś nowego, na przykład o człowieku lodu nigdy nie słyszałam, a jego historia jest niezmiernie ciekawa! Także mam ogromną nadzieję, że obok tego tytułu obojętnie nie przejdziecie!


| Autor: J. W. Ocker| Tłumaczenie: Katarzyna Dumińska| Wydawnictwo: Kobiece| Data wydania: 27.10.2021| Liczba stron: 320| Gatunek: reportaż| Moja ocena: 9/10|


Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu Kobiecemu! ♥



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka